به گزارش پارس به نقل از مهر، معصومه آباد در برنامه گفتگوی ویژه خبر اظهار داشت: فعالیت سازمان آتش نشانی فعالیتی اجرایی و عملیاتی است. آتش نشانان روزانه ۱۶۰ عملیات انجام می دهند. طی سالهای اخیر تعداد تلفات و میزان خسارت کاهش یافته است. تلفات حوادث و حریق از ۳۷ تن در سال ۹۰ به ۲۱ تن در سال ۹۱ کاهش یافته است. در سال ۹۲ نیز تاکنون ۱۲ نفر در حوادث پایتخت جان خود را از دست داده اند. بر اساس این آمار میزان تلفات سالانه ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: زمان حضور آتش نشانان به محل حادثه نیز از ۴ دقیقه و ۵۵ ثانیه به چهار دقیقه و ۲۶ دقیقه رسیده که این حاصل توسعه ایستگاهها و افزایش مهارت آتش نشانان است.

این عضو شورای شهر تهران درباره ایمنی ساختمان محل حادثه در خیابان جمهوری گفت: ۱۱ تیر ماه امسال ساختمان محل حادثه در شش مورد به دلیل ناایمنی از سوی آتش نشانی اخطار گرفته بود. البته ۹۹ درصد ساختمان های مناطق ۱۱ و ۱۲ تهران آبستن این حوادث هستند.

وی افزود: در این عملیات هیچ خطای انسانی صورت نگرفته و آخرین بار ۱۸ آذر ماه امسال از این نردبام در عملیات استفاده شده بود. اپراتور نردبام نیز از آتش نشانان مجرب و متخصص بود که پیش از این با این نردبام کار کرده بود.

آباد تاکید کرد: گزارش خود را تا سه شنبه به شورای شهر ارائه می دهم و درخواست دارم قضاوت درباره این حادثه در فضایی آرام صورت گیرد تا به اعتماد مرد آسیبی وارد نشود.

گزارش مجلس یکشنبه بررسی می شود

محمد جواد کولیوند، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: با شهرداری و دیگر دستگاههایی که در حال تحقیق در این باره هستند در ارتباط هستیم و گزارش کمیسیون تا روز یکشنبه بررسی و نهایی می شود.

وی افزود: متهم کردن مجموعه ای در حالی که تحقیقات تمام نشده کار منطقی نیست.