به گزارش پارس به نقل از مهر، سعید سعدی درباره وضعیت فنی این فیلم ها برای حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم سینمایی « پنجاه قدم آخر» ساخته کیومرث پور احمد هم اکنون در مراحل تصحیح رنگ در استودیو پیشگامان آریا قرار دارد و فکر می کنم تا ۹ بهمن ماه نسخه نهایی آماده شود.

وی افزود: « آرایش غلیظ» حمید نعمت الله هم آخرین مراحل فنی را در استودیو بدیع پشت سر می گذراند و نسخه نهایی تا ۱۲ بهمن ماه آماده می شود. فیلم « سیزده» هومن سیدی هم مدتی است آماده نمایش است و آن را به دفتر جشنواره تحویل دادیم.

فیلم « پنجام قدم آخر» سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات عملیات لشگر زرهی نجف اشرف در عملیات والفجر ۴ را نمایش می دهد که برای شناسایی به یک منطقه مین گذاری شده در خاک عراق می رود و ۱۷ روز تمام با پایی زخمی انتظار می کشد تا بالاخره به کمکش می آیند ولی… فیلمنامه این فیلم توسط پوراحمد با مشاوره حبیب احمدزاده به نگارش در آمده است. این فیلم در بخش سودای سیمرغ به نمایش در می آید.

« آرایش غلیظ» هم که در بخش سودای سیمرغ جشنواره حضور دارد درباره ریشه کلاهبرداری است. در این فیلم بابک بهداد، حبیب رضایی، طناز طباطبایی، هومن برق نورد و. . بازی می کنند.

« سیزده» اولین فیلم بلند سینمایی هومن سیدی است که در آن امیر جعفری، آزاده صمدی و… بازی می کنند.