به گزارش پارس به نقل از فارس، اعضای شورای شهر تهران در حاشیه برگزاری سی و هشتمین جلسه شورا بیانیه ای را در خصوص حمایت از صحبت های مقام معظم رهبری در جلسه روز گذشته با اعضای شورای شهر اعلام نمودند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی

با سلام و احترام و تبریک ایام میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (س) و با تشکر از اینکه اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهرداری تهران را به حضور پذیرفته و مثل همیشه با رهنمودهای پیامبر گونه خود در امور مختلف راهگشا بوده و روشنگرانه راه و سیاست های اداره شهر را تبیین فرمودید اعضای اسلامی شورای شهر تهران بر خود لازم و واجب می داند رهنمودهای حضرت عالی را نصب العین قرار داده و موارد مورد تاکید معظم له را به شرح ذیل در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها لحاظ نماییم.

۱- در جهت حفظ و حراست از باغات شهر تهران به عنوان عامل اصلی مقابله با آلودگی هوای تهران و حفظ زیبایی ها و فضای سبز اهتمام لازم را در کلیه امور و تصمیم گیری ها به عمل آورد.

۲- با توجه به تاکیدات حضرت عالی در خصوص، نظارت، هدایت و حمایت از مدیران شهرداری به عنوان وظیفه اصلی شورای اسلامی شهر تهران از ریخت و پاش ها و بی انضباطی های در امور جاری شهرداری جلوگیری نموده و مراقبت لازم را برای جلوگیری از اصراف به عمل آوریم.

۳- در جهت حاکمیت ارزش های اسلامی و ایرانی در معماری شهر تهران و سیمای شهر اهتمام لازم را به عمل آوریم.

۴- در اماکن فرهنگی و هنری شهر تهران فضای تعمیق دین باوری و دین محوری با به کارگیری نیروهای متخصص و مطلع حوزه و دانشگاه توسعه یافته و در جهت تقویت محتوای برنامه های فرهنگی بکوشیم.

۵- در جهت حفاظت از جاذبه های طبیعی شهر تهران، ارتفاعات، چشم اندازها و سرمایه های طبیعی اطراف تهران تلاش لازم و برنامه ریزی ها را به عمل خواهیم آورد.

۶- در جهت گسترش تعامل با دولت و مجلس محترم اقدامات و تلاش های جدی تر و موثرتری به عمل خواهیم آورد.

۷- در خصوص رفع مشکلات حمل و نقل شهری تمرکز و برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم و موثر خواهیم نمود.

۸- بدیهی است کلیه منویات و رهنمودهای حضرت عالی در مراحل مختلف تدوین و تصویب برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران مدنظر بوده و لحاظ خواهیم کرد.

این بیانیه توسط تمامی اعضای شورای شهر تهران به امضا رسیده است.