به گزارش پارس به نقل از مهر، شهلا میرگلو بیات با بیان این مطلب گفت: دولت با هدف چابک سازی بدنه خود بخشنامه ای را مبنی بر حذف پست مشاوره زنان در وزارتخانه و دستگاههای دولتی صادر کرده است که این موضوع نگرانیهای زیادی را در میان جامعه زنان به دنبال داشته است.


وی افزود: به همین دلیل فراکسیون زنان در نامه ای به دولت خواستار لغو این بخشنامه شد. چرا که اجرای این بخشنامه زنان را از همین فرصت اندک و محدود رسیدگی به موضوعات مربوط به آنها محروم می کند. از سوی دیگر دستگاهها مجازند یک درصد بودجه خود را به امور زنان اختصاص دهند که اگر پست مشاوره حذف شود، همین میزان اعتبار اندک هم به امور مربوط به زنان اختصاص داده نمی شود.

میرگلو بیات درباره اینکه یکی از علل حذف پست مشاوره ناکارآمدی مشاوران زن در وزارتخانه ها اعلام شده است، تصریح کرد: این نمی تواند دلیل خوبی برای حذف پست مشاوره باشد، قرار نیست از یک سو حرفهایی در دفاع از جایگاه زنان زده شود و در جای دیگر پست مشاوره زنان در دستگاهها حذف شود، قطعاً این حذف به معنی فراموشی و بی توجهی به مشکلات و دغدغه های آنان است.

این نماینده مجلس پیشنهاد داد: دولت می توانست به جای حذف این جایگاه، در جهت تقویت آن گام بردارد یا آنکه شرح وظایف پست مشاوران را تغییر دهد نه آنکه به یکباره دستور حذف جایگاه مشاوره را بدهد.