به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه فوق العاده امروز صبح کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور آقای انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد برای بررسی طرح جامع رسانه برگزار شد.

وی ادامه داد: طرح جامع رسانه بیش از ۵۰ ماده دارد که امروز مباحث مربوط به تعاریف این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در جلسه بعد از ظهر کمیسیون آقای مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد حضور یافت و در خصوص دفن دو خواننده ای که در آمریکا کشته شده و با هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی از آمریکا به ایران منتقل و قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) دفن شده بودند، سوالی مطرح شد که آقای مرادخانی در این مورد اعلام کرد وزارت ارشاد یک ریال هم برای دفن هزینه نکرده است و یک گروهی در آمریکا هزینه دفن آنها را پرداخت کردند.

طاهری ادامه داد: آقای مرادخانی در خصوص قطعه هنرمندان نیز توضیح داد که چون پدر و مادر این دو خواننده جوان از هنرمندانی هستند که از اول انقلاب تا الان با نظام همراهی کردند و جزو نظام به حساب می آیند و این مصیبت برایشان سنگین بود و دو پسرشان کشته شده بودند لذا وزارت ارشاد به حالت عاطفی نگاه کرد و با دفن آنها می خواست از آلام و تاثیرات این خانواده کم کرده باشد.

وی گفت: نمایندگان مخالف این موضوع می گفتند که عنوان هنرمند مقدس است و نباید هر هنرمندی با هر پرونده ای بتواند از این استفاده کند و بالاخره باید هنر و تعهد و حرمت هنرمند حفظ شود و آنها منتقد بودند این نگاه وزارت ارشاد منجر به لطمه خوردن به هنرمند می شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در جلسه امروز این دغدغه به وزارت ارشاد منعکس و همچنین به آنها اعلام شد در قضایای دیگری که وزارت ارشاد مواضعی را اعلام داشته، این دغدغه ایجاد شده که آرام آرام ارزش ها کم رنگ می شود.

حجت الاسلام طاهری در خصوص انتخاب مشاوران این کمیسیون در حوزه بودجه و مساجد گفت: با توجه به نزدیکی بررسی بودجه سال آینده قرار شد یک نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق انتخاب شود که هنوز این انتخاب صورت نگرفته است ولی در بخش مساجد قرار است آقای عظیم زاده با توجه به سوابق فعالیت خود در بخش فرهنگی و مساجد این فعالیت را برعهده گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون طرح جمعیت و تعالی خانواده مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات ارائه شده نیز بررسی شد و جمع بندی صورت گرفت و در نهایت قرار است اصلاحات بر این طرح صورت گیرد تا به صحن علنی ارجاع داده شود.