به گزارش پارس به نقل از فارس، سید مازیار حسینی امروز در مراسم افتتاح پروژه صدر در خصوص هزینه های صرف شده برای اجرای تونل نیایش و صدر گفت که ۸۶۰ میلیارد تومان برای ساخت تونل نیایش و ۶۴۰ میلیارد تومان برای ساخت پل طبقاتی صدر هزینه شده است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، سنسورهایی در راستای پیشگیری از یخ زدگی پل طبقاتی صدر نصب شده است که قبل از اینکه سطح پل یخ زده شود، هشدارهایی را اعلام و نسبت به پیشگیری از یخ زدگی اقدام می شود.

وی در خصوص صرفه جویی های انجام شده در اجرای پروژه گفت: در حوزه کیفیت و سرعت بهتر از تجربه های قبلی عمل کرده ایم و صرفه جویی ۳۸ میلیارد تومانی در هزینه کردهای سال گذشته داشته ایم.

به گفته حسینی، تمام قطعات پل و مصالح ساختمانی آن از جمله سیمان، میلگرد و سنگ در داخل کشور تولید شده است و کابل های ۲۳۰ ولتی را در این پروژه برای روشنایی پل ها از زیر زمین رد کرده ایم.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص دیواره های جذب صوت گفت: برای اولین بار دیواره های جذب صوت با کیفیت بالا و در حد دیواره های ساخت کشورهای اروپایی ساخته ایم و در این پروژه نیز از این دیواره ها استفاده کرده ایم و رسما اعلام می کنیم هیچ محصولی در ساخت پل صدر و تونل نیایش از کشورهای آسیایی خریداری نشده است.

حسینی گفت: ۶ هزار نفر در پروژه پل طبقاتی صدر و تونل نیایش فعالیت داشتند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به سیستم هوشمند ترافیکی این پروژه اشاره کرد و گفت: از ابتدای بهره برداری پل طبقاتی صدر سیستم های هوشمند ترافیکی نیز فعال می شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه پل صدر به تونل نیایش متصل است و ورود اتوبوس و ماشین های سنگین به داخل تونل ممنوع است، به همین دلیل ماشین های سنگین اجازه تردد در پل صدر را ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص مقاومت این پروژه در برابر زلزله گفت: نگهداری ابنیه و پل ها درخواستی به شورای شهر داده ایم که شرکت مستقلی برای نگهداری از ابنیه و پل ها تشکیل شود و امیدواریم شورای شهر تهران با این درخواست موافقت کند.