به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر حسن روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی که اختصاص داشت به ارائه گزارش ۱۰۰ روزه از عملکرد دولت یازدهم، به موضوع کمبود دارو اشاره کرد و افزود: با تدابیر و اقداماتی در این مدت، توانستیم کمبود دارو را تقریبا برطرف کنیم.

وی با اشاره به مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج برای تهیه داروهای مورد نیازشان، افزود: در حال حاضر داروهای این قبیل بیماران تامین شده و تقریبا مشکلی به لحاظ کمبود دارویی نداریم. همچنین، قیمت دارو نیز کاهش یافته است.

رئیس جمهور با عنوان این مطلب که دولت یازدهم نگاه ویژه ای به حوزه سلامت دارد، گفت: هرچند وزارت بهداشت با کمبود منابع مالی مواجه است، اما وضعیت حوزه سلامت کشور در سال آینده بهتر خواهد شد.

روحانی همچنین به گزارش وزارت بهداشت از وضعیت دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت، گزارشی راجع به وضع دانش آموزان در مدارس داده بود و ضرورت اینکه باید از لحاظ سلامت و رشد دانش آموزان اقدام کند از این رو دولت تصمیم گرفت در همین ماه (آذر) توزیع شیر رایگان را برای مدارس انجام دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: توزیع شیر رایگان هم در دوره ابتدایی در سراسر و هم سه سال اول متوسطه از همین ماه شروع می شود. اینها قدمهای کوچکی است که دولت تا پایان امسال بر خواهد داشت.