به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید اوحدی در خصوص سهمیه هایی که در عمره سال جاری به افرادی به غیر از دارندگان فیش های عمره داده شده است، گفت: در سال جاری فقط به خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، طلاب، دانشجویان (و اساتید) ، دانش آموزان و زوج های جوان سهمیه عمره اختصاص داده می شود.

*سهمیه چهار هزارو ۵۰۰ نفری ریاست جمهوری حذف شد

وی با اشاره به حذف سهمیه چهار هزارو ۵۰۰ نفری که در سال های قبل به ریاست جمهوری اختصاص داده می شد، در خصوص سهمیه زوج های جوان اعلام کرد: قطعاً به زوج های جوان سهمیه عمره داده می شود اما تعداد آن در حال بررسی است و ظرف هفته آینده اعلام خواهد شد.

معاون وزیر ارشاد در خصوص تشکیل شورای عالی حج گفت: باید دستور جلسه شورای عالی حج تدوین شود و لازم است که با بعثه مقام معظم رهبری و هم با ریاست جمهوری هماهنگ کنیم و امیدواریم به زودی بتوانیم این جلسه را برگزار کنیم.

*سهمیه زوج های جوان ده روز آینده اعلام می شود

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص سهمیه های عمره سال جاری گفت: در موسم عمره امسال ۱۵ هزار سهمیه دانشجویی اعلام شد که قرعه کشی آن نیز انجام شد، ۲ هزار نفر سهمیه اساتید و ۱۰ هزار نفر نیز به خانواده شهدا اختصاص داده شده است.

اوحدی افزود: همه ساله سهمیه ای را به عنوان سهمیه طلاب و عددی را برای زوج های جوان اعلام می کردیم و امسال نیز سهمیه زوج های جوان تا ۱۰ روز آینده اعلام می شود.

وی از سفر به عتبات عالیات در نیمه ماه صفر خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای با وزیر جهانگردی عراق است که مفاد آن پیگیری می شود و مهمترین موضوعی که در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت برخی از هزینه هایی است که کشور عراق از زائران می گیرد و ما انتظار داریم همچنان که ما در قبال زائران عراقی عمل می کنیم آنها نیز همینگونه عمل کنند.

رئیس سازمان حج وزیارت اظهار امیدواری کرد پس از انجام این سفر، بخشی از هزینه های سفر به عتبات عالیات کاهش پیدا کند.