اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

آپاراتچی از تبریز به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر راه یافت

فیلم آپاراتچی اثری به کارگردانی علی طاهرفر و تهیه کنندگی سجاد نصراللهی نسب محصول سال 1402 است که آخرین مراحل فنی خود را طی می‌کند و قرار است در جشنواره فیلم فجر اکران شود. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم آپاراتچی و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم آپاراتچی منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم آپاراتچی چه کسی است؟

کارگردان فیلم آپاراتچی علی طاهرفر است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم آپاراتچی چیست؟

فیلم آپاراتچی که فیلمی اقتباس شده از کتابی با همین نام است داستان جلیل، نقاشِ ساختمان عاشق سینماست که دستی در فیلم سازی هم دارد و می‌خواهد از هر طریقی که شده نخستین فیلم سینمایی خود را ساخته و به بزرگ‌ترین رویایش که دریافت سیمرغ جشنواره فجر است دست پیدا کند.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم آپاراتچی چیست؟

تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر و رضا ناجی در کنار بازیگرانی چون هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امید روحانی و علیرضا استادی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. وحید مبصری، امین گلستانه، حسین عابدینی و ولی فروتن از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

مشخصات فیلم آپاراتچی

نام فیلمآپاراتچی
کارگردانعلی طاهرفر
نویسندگانحسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان
تهیه کنندهسجاد نصراللهی
ژانرکمدی
تاریخ‌های انتشار
جشنواره فیلم فجر 1402
محصول
بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی سوره

لیست بازیگران فیلم آپاراتچی

  • تورج الوند
  • فاطمه مسعودی‌فر
  • رضا ناجی
  • هومن برق‌نورد
  • بهنام تشکر
  • امید روحانی
  • علیرضا استادی
  • وحید مبصری
  • امین گلستانه
  • حسین عابدینی
  • ولی فروتن

تورج الوند، آپاراتچی شد

هم‌زمان با راهیابی فیلم آپاراتچی به بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر، از نخستین عکس تورج الوند در این پروژه رونمایی می‌شود.

تورج الوند که دو سال متوالی به خاطر بازی در فیلم‌های نگهبان شب و اتاقک گلی، نامزد بهترین بازیگر مرد جشنواره فجر شده بود، امسال در نقشی متفاوت در فیلم سینمایی آپاراتچی ظاهر شده است. وی که پیش از این با لهجه کرمانی و زبانی کردی در آثار سینمایی حضور داشت، این بار با حضوری تحسین برانگیز به زبان آذری ایفای نقش کرده است.

تورج الوند در آپاراتچی

فاطمه مسعودی فر همراه آپاراتچی

به گزارش روابط عمومی فیلم سینمایی آپاراتچی، از نخستین عکس فاطمه مسعودی‌فر در این پروژه رونمایی می‌شود.

فاطمه مسعودی‌فر که پیش از این نخستین بار در فیلم سینمایی پوست ایفای نقش کرده بود، با حضور درخشان در سریال جیران و در نقش سارای گرجی، مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.
مسعودی‌فر در تازه‌ترین حضور سینمایی خود در فیلم سینمایی آپاراتچی در نقشی متفاوت ظاهر شده و چهره‌ای ماندگار از یک زن آذری
را به نمایش می‌گذارد. بازی فاطمه مسعودی‌فر کنار تورج الوند و رضا ناجی، لحظات شیرینی از زندگی در دهه شصت را به تصویر کشیده است.

فاطمه مسعودی فر همراه آپاراتچی فاطمه مسعودی فر همراه آپاراتچی

رونمایی از نخستین عکس هومن برق‌نورد در آپاراتچی

همزمان با طی آخرین مراحل فنی فیلم سینمایی «آپاراتچی»، نخستین عکس از نقش آفرینی هومن برق‌نورد در این فیلم سینمایی منتشر شد.

هومن برق‌نورد در آپاراتچی

عوامل فیلم آپاراتچی

  • کارگردان: علی طاهرفر
  • نویسندگان: حسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان
  • تهیه کننده: سجاد نصراللهی
  • عکاس: پویا شاه‌جهانی
  • موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست
  • مجری طرح: مسعود ملکی مشهور
  • مدیر فیلمبرداری: حسن پویا
  • تدوین: ابوذر حیدری
  • طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی
  • طراح صحنه: جعفر محمدشاهی
  • مدیر صدابرداری: داریوش صادق‌پور
  • طراح لباس: زهرا صمدی
  • طراح گریم: سیدجلال موسوی
  • جلوه‌های ویژه بصری: روزبه شمشیری
  • مدیر برنامه‌ریزی: حسین دیردار
  • منشی صحنه: سحر غمخوار
  • طراح پوستر و لوگو: محمد روح الامین

معرفی علی طاهرفر کارگردان فیلم آپاراتچی

قربانعلی طاهرفردر سال متولد ۱۳۵۱ تبریز  و در حال حاضر عضو شورای بررسی فیلم و فیلمنامه استان است.

وی از سال ۱۳۶۱ وارد انجمن سینمای جوان شده و در سال ۱۳۷۲ اولین فیلم خود را با نام خاک آشنا ساخته است.

طاهرفر در سال ۱۳۷۵ اولین مجموعه تلویزیونی خود را با موضوع کودک و نوجوان، به نام «سحرخیزان کوچک» تولید نموده و «ترمینال غرب»، ازجمله آثار اوست که فانوس هفتمین جشنواره عمار را کسب کرده است.

همچنین نویسندگی و کارگردانی ۶ فیلم بلند،‌ کارگردانی بیش از ۱۰ فیلم کوتاه  و ۸ مجموعه تلویزیونی نیز در کارنامه او به چشم می‌خورد.

کارگردانی و تهیه کنندگی بیش از ۶۶ مجموعه مستند و دهها فیلم مستند، و نگارش دهها فیلمنامه از دیگر فعالیتهای هنری وی محسوب می‌شود.

وی در دوره هفتم و نهم جشنواره مردمی فیلم عمار عضو هیئت‌داوران بخش فیلم‌نامه بوده است.

معرفی فیلم آپاراتچی

این فیلم به نگارش حسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان برداشتی آزاد از کتاب آپاراتچی نوشته دکتر روح الله رشیدی است که رویدادهای آن در اوایل دهه 60 شهر تبریز می‌گذرد.

این اثر محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی سوره و مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» به تهیه کنندگی سجاد نصراللهی است.

خلاصه فیلم آپاراتچی

این فیلم که به کارگردانی علی طاهرفر پاییز امسال جلوی دوربین رفته بود، دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام موفق به تولید چند فیلم کوتاه شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است.

در خلاصه ی این فیلم آمده است: التفات،‌ بتونه می زند… التفات دستیار کارگردان است… بایرام سمباده می کشد… بایرام فیلم‌بردار است… شهباز آستری می‌زند… شهباز بازیگر است… ایوب سقف را رنگ می‌زند… ایوب مدیرتولید است… جلیل اما رنگ نهایی را می‌زند… وسواس دارد و هر دیوار را باید سه بار رنگ بزند… چرا؟ چون جلیل کارگردان است… حالا این جماعت می‌خواهند اولین فیلم بلندشان را بسازند… اما حیدر، پدر جلیل نمی‌خواهد پسرش در منجلاب سینما فرو رود..

آپاراتچی؛ فیلم نوروزی سینماهای تهران و شهرستان‌ها

به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی آپاراتچی به کارگردانی علی طاهرفر و تهیه کنندگی سجاد نصراللهی نسب که در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر خوش درخشید و با استقبال مخاطبان در اکران های مردمی مواجه شد، از ۲۳ اسفندماه در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد.

رونمایی از نخستین تصویر فیلم آپاراتچی

همزمان با مراحل نهایی تولید فیلم سینمایی آپاراتچی، نخستین عکس از این فیلم منتشر شد.

رونمایی از نخستین تصویر فیلم آپاراتچی

پوستر فیلم آپاراتچی

همزمان با بلیت فروشی آثار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از پوستر اثر اقتباسی «آپاراتچی» با طراحی محمد روح الامین رونمایی شد.

پوستر فیلم آپاراتچی

تیزر فیلم آپاراتچی

بیوگرافی بازیگران فیلم آپاراتچی

تورج الوند

تورج الوند هنرپیشه و مدیر صحنه است. او در فیلم های سینمایی دشت خاموش، بازی های مردانه، نوار زرد، هت تریک، تاریکی شب روشنایی روز، ماه گرفتگی، کلمبوس، نگهبان شب، تصویر سیاه میشود و… حضور داشته است.

تورج الوند

فاطمه مسعودی‌فر

فاطمه مسعودی فر هنرپیشه و فارغ التحصیل کارشناسی ادبیات انگلیسی است. بازیگری را با حضور در صحنه تئاتر آغاز کرد. با فیلم سینمایی پوست در سال 1397 پا به عرصه سینما گذاشت. او در مجموعه نمایش خانگی جیران نیز حضور داشته است.

فاطمه مسعودی‌فر

رضا ناجی

رضا ناجی بازیگر سینما و تلویزیون است که فعالیت خود را از سال ۱۳۴۱ خورشیدی شروع کرده است. از مهم ترین فیلم های رضا ناجی می توان به:بچه های آسمان، آواز گنجشک ها، ترنج، باران، باد در علفزارها می پیچد، اسب ها گریه می کنند، شیوا (مردی شبیه گرگ) و سال های انتظار اشاره کرد.

رضا ناجی

هومن برق‌نورد

هومن برق نورد بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. فعالیت هنری خود را از سال 1369 آغاز کرد. در سال 1374 با سریال ابووهیب بهلول یا هفتمین سفیر به کارگردانی رضا شالچی وارد عرصه تلویزیون شد. فیلم سینمایی یک تکه نان در سال 1383 اولین تجربه سینمایی او بود. از به یاد ماندنی ترین کارهای او در تلویزیون میتوان به ساختمان پزشکان، در مسیر زاینده رود، چک برگشتی، زمانه، دودکش، روزهای بد، به در، پرده نشین، پادری، آچمز و زیرخاکی۲ اشاره کرد. مجموعه نمایش های خانگی شهرزاد 1، شهرزاد 2، شهرزاد 3، شب های مافیا، شام ایرانی، جیران و همچنین فیلم های سینمایی آرایش غلیظ، راه رفتن روی سیم، به وقت خماری، خداحافظ دختر شیرازی و جوجه تیغی از دیگر آثار این بازیگر هستند.

هومن برق‌نورد

بهنام تشکر

بهنام تشکر بازیگر سینما و تئاتر، گویندهٔ رادیو و دوبلور است. او در آثار بسیاری از جمله فیلم های سینمایی استرداد، بچگیتو فراموش نکن، به امید دیدار، روز رستاخیز و مجموعه های تلویزیونی گمشدگان، لیسانسه ها، دودکش ۲ و هفت سنگ نقش آفرینی داشته است.

بهنام تشکر

امید روحانی

امید روحانی، پزشک، منتقد فیلم و بازیگر ایرانی، متولد ۲۱ اردیبهشت ۱۳۴۰ در تهران است. وی مدرک پزشکی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدرک تخصصی بی‌هوشی را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت کرده است.

امید روحانی در سال ۱۳۷۴، با ایفای نقش در فیلم یک داستان واقعی به کارگردانی ابوالفضل جلیلی، نخستین تجربه سینمایی خود را بدست آورد. وی سابقه نقش آفرینی در آثار دیگری همچون باد و شقایق، میکس، کارگران مشغول کارند، مینای شهر خاموش، دایره زنگی، تردید، سن پطرزبورگ، به امید دیدار، گناهکاران، زندگی خصوصی آقا و خانم میم، آوازه خوان طاس، ۵۰ کیلو آلبالو، سه ماهی، اروند، خرگیوش، نارنجی‌ پوش، پاستاریونی، تراژدی، جشن دلتنگی، چاقی، هزارپا، تگزاس ۲، آقای سانسور، حمال طلا، صحنه زنی ، جوجه تیغی، برای مرجان و دینامیت را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

امید روحانی

علیرضا استادی

علیرضا استادی بازیگر ایرانی متولد ۱۳۵۲ در شهر ری است که از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را در زمینه بازیگری آغاز کرد. وی در بسیاری از فیلم و سریال‌های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است که می‌توان به هفت و نیم، زیر نظر، نارگیل، لاتاری، گینس، چند متر مکعب عشق، انزوا، بدون تاریخ بدون امضاء، ملبورن، سال‌های دور از خانه، چراغ های ناتمام، شکستن همزمان بیست استخوان، سال دوم دانشکده من، زیر نظر و نسل سوخته اشاره کرد.

علیرضا استادی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا