به گزارش پارس به نقل از مشرق، با ذکر این مقدمه ادامه داد: عمر طولانی یکی از آرزوهایی بوده است که بشر همواره به دنبال آن می گشته و انسان های بسیاری برای رسیدن به این آرزو حتی جانشان را از دست داده اند اما خیلی راحت می توان با تغذیه سالم طول عمر را افزایش داد.

این روزها برای از بین بردن بسیاری از بیماری ها می توان به پزشکان مراجعه کرد اما محققان همیشه در تلاش بوده اند تا با راهنمایی درست، مردم را از بیمار شدن دور کنند.

یکی از جدیدترین تحقیقات دانشمندان در دانشگاه هاروارد نشان از آن دارد که ماهی می تواند به عنوان یک عنصر زندگی برای انسان ها کار کند و باعث افزایش طول عمر می شود.

در این تحقیقات که روی ۲۷۰۰ نفر از میان جوانان و بزرگسالان انجام شده است نتایج نشان می دهد آنهایی که امگا ۳ زیادی وارد بدنشان می کنند به طور میانگین ۲.۲ سال از دیگر افراد بیشتر زندگی می کنند.

در ادامه نتایج اعلام شد که این افراد ۲۷ درصد به هر دلیلی کمتر می میرند و ۳۷ درصد نیز کمتر دچار مشکلات قلبی و عروقی می شوند و تمام سیستم های بدن آنها به خوبی کار می کند.

امگا ۳ می تواند سلول های بدن را تقویت کند، عفونت ها را از بین ببرد، استخوان ها را تقویت کند و همچنین ضربان قلب و میزان فشار خون را کاملا تنظیم کند.

این محققان همچنین در ادامه آورده اند خوردن ماهی هفته ای یک یا دوبار می تواند به شما در داشتن بدنی کاملا سالم کمکی به سزا داشته باشد.