به گزارش پارس به نقل از آخرین نیوز، سرنوشت بیمارانMS که داروهای وارداتی مصرف می کنند در حدود ۲ ماه است که به خطر افتاده است و این داروها با وجود گرانی نایاب نیز شده است و هنوز نیز مسئولان در این زمینه پاسخی ارائه نکرده اند.

بیماران MS که از داروهای وارداتی استفاده می کنند در حال حاضر دچار کمبود و گرانی داروی با عنوان ربیف REBIF شده اند که از اواخر سال گذشته تاکنون با این گرانی و کمبود این دارو مواجه شده اند.

بیماران MS باید در هر ماه ۱۲ عدد از این آمپول را استفاده کنند در حالیکه در حدود ۲ ماه است که بیماران دچار کمبود این دارو شده اند و با وجود داروی مشابهه ربیف از مصرف داروی ایرانی خودداری می کنند زیرا واهمه تاثیرات عوارضی این دارو جدید برای آنان وجود دارد.

یک مسئول آموزش در حوزه بیماری های MS، با اشاره به اینکه متأسفانه از اواخر اسفند سال گذشته آمپول ربیف وارداتی در داروخانه ها موجود نیست، اظهار داشت: این در حالی است که جدا از عدم وجود دارو در داروخانه ها در صورت پیدا شدن این دارو در داورخانه ها، بیمار باید با قیمت گرانی این دارو را تهیه کند.

وی با بیان اینکه براساس آخرین قیمت ها در دی ماه سال گذشته ۱۲ آمپول ربیف وارداتی به مبلغ ۱۸۰ هزار تومان عرضه می شد، افزود: ولی این در حالی است که در حال حاضر این ۱۲ آمپول به قیمت ۴۸۰ تا ۵۸۰ هزار تومان و در مواقعی در حدود ۶۰۰ هزار تومان عرضه می شود.

این مسئول آموزش بیماری MS خاطرنشان کرد: هر زمان که تخصیص ارز برای تهیه دارو دچار مشکل می شود بیمارانی که از داروهای وارداتی مصرف می کنند نیز دچار مشکل می شوند و این در حالی است که طبق شنیده ها داروی ربیف بیماران MS در گمرک بوده و منتظر تخصیص ارز است.