به گزارش پارس به نقل از فارس، علی کفاشیان بعد از جلسه با مسئولان فدراسیون و کی روش در جمع خبرنگاران درباره اینکه هنوز مشخص نیست ما به جام جهانی می رویم یا پلی آف، اما شما برنامه ها را چرا این قدر زود مشخص کرده اید، گفت: کادر فنی در دو بخش برنامه اش را به ما داده است. زمانی که به جام جهانی برویم یا زمانیکه به پلی آف برویم. هر اتفاقی ممکن است بیافتد. خودمان هم بررسی می کنیم، اما فوتبال همیشه است و باید برنامه داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که ۱۵ باشگاه درخواست کردند لیگ ۱۸ تیمی بماند و نظر نهایی به شما بستگی دارد و نظرتان دراین باره چیست، اظهار داشت: آنچه مهم است فصل آینده را مشخص کرده ایم که کیفیت لیگ باید بالا برود. ما یک سال پیش این بحث را مطرح کردیم که لیگ ۱۶ تیمی باشد، آن موقع بحثی نبود؛ اما اکنون تهدیدها ارسال می شود که لیگ باید ۱۸ تیمی بماند. دلایل فنی و عقلانی مهم است و آنچه باید اتفاق بیافتد باید به نفع فوتبال باشد. انشاءلله تیم به جام جهانی برود و بعد تصمیم گیری شود.

کفاشیان درباره اینکه گفته می شود تصمیمی گرفته شد مبنی بر اینکه چهار تیمی که قرار است به لیگ دسته اول سقوط کنند باید با هم بازی کنند، گفت: نه چنین چیزی نبوده و همان تصمیم قبلی است. مجمع عمومی سازمان لیگ را هفته گذشته تعیین کردیم، هیئت رئیسه را هم هفته آینده مشخص می کنیم و در هیئت رئیسه جدید بحث می کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا از وزارتخانه هم برای ۱۸ تیمی شدن تحت فشار بودید، گفت: وزارت صحبتی نداشته است، تیم هایی که در آستانه سقوط هستند از طریق نمایندگانشان صحبت هایی می کنند و من از این گله دارم، آنها قبلاً چیزی نمی گفتند و الآن از ۱۸ تیمی بودن حرف می زنند.

وی درباره مرخصی های کی روش هم گفت: کی روش از زمانی که مربی بوده مأموریت داشته تا به آن کشوری که با ما بازی دارد، سفر کند و از امکاناتش بازدید کند. رفت و آمدهایی که بوده کاری بود و همین الآن هم باید برای بازی با کره برود. او نسبت به کارش حساس است و هر رفت و آمدش با هماهنگی فدراسیون است. کادر فنی تشخیص داده اند که کی روش برود و خودشان در ایران بمانند. ما هم با کادر بحث نمی کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که هزینه این سفرها زیاد است، گفت: فقط پول هواپیما بوده که زیاد هم نبوده است.

کفاشیان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه علیپور اعلام کرده تیم هایی از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرده اند هنوز مشخص نیستند، عنوان کرد: یعنی چه مشخص نیست. اگر هر تیمی مشکل دارد باید اسناد و مدارک موجود باشد. آنچه مشخص است این است که دو تیم به لیگ برتر صعود کردند به آنها تبریک می گویم. لیگ دسته اول در سلامت کامل برگزار شده و رقابت ها خوب بوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال فارس، مبنی بر اینکه این شائبه به وجود آمده که استقلال خوزستان با دریافت دو گل در ۸ دقیقه مقابل فولاد یزد باعث شده این تیم به لیگ پائین سقوط نکند، گفت: استقلال خوزستان قصد داشته به لیگ برتر بیاید. فولاد اگر می باخت، می افتاد. این تیم هم مانند پرسپولیس در دو سه دقیقه آخر گل زد و برد.

وی همچنین درباره برنامه های ماجدی و بازدیدش از باشگاه فولاد خوزستان گفت: ما با دهکردی هماهنگ کردیم و از ماجدی خواستیم و برود و بازدید کند و با تیم ها آشنا شود تا بتوانیم برای نوجوانان و جوانان از بازیکنان استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در آستانه حساس بازی استقلال و فولاد خوزستان آیا این مسئله شبهه برانگیز نیست، گفت: نه هیچ شبهه ای نخواهد بود و همه تلاش می کنند بهترین نتیجه کسب شود.

کفاشیان همچنین درباره تکلیف ماجدی تصریح کرد: بازی های لیگ که تمام شود ماجدی کمیته جوانان را هدایت می کند، ما از تیم جوانان راضی بودیم. از ماجدی هم می خواهیم اردو بگذارد. باید برنامه ریزی کنیم ما به دنبال این هستیم که مسابقات مقدماتی نوجوانان و جوانان را در ایران برگزار کنیم.

کفاشیان در پاسخ به سؤال فارس، مبنی بر اینکه بهروان گفته مشکل فدراسیون من بودم و آیا از وقتی او رفته تمام مشکلات حل شده گفت: فعلاً که او بوده باید ببینیم بقیه مشکلات چیست؟ یکی یکی حل می شود.

کفاشیان در خصوص مسائلی که در خصوص بحث استعفایش در مجمع فدراسیون مطرح شده بود، گفت: من بارها گفته ام اصراری برای ماندن ندارم. توان من این بوده و همه کار من را دیده اند. مجمع حق انتخاب دارد. من اعلام کردم که انتخابات زودتر برگزار شود و اگر فرد بهتری که بتواند فدراسیون را اداره کند بیاید و رئیس شود اما گر کسی پیدا نشد من حالا حالاها خواهم ماند و نمی روم.

وی در مورد اینکه امیر عابدینی اعلام کرده در گذشته فشارهایی بوده که کفاشیان مجبور به استعفا بوده و هم اکنون این فشارها وجود دارد، خاطرنشان کرد: به هر حال این نظر آقای عابدینی است. همه باید تلاش کنیم در این برهه از زمان تیم ملی را حمایت کنیم تا به جام جهانی برود. خوشبختانه چنین جوی هم به وجود آمده. مسائل مرخصی و دیگر مسائل را مطرح نکنید. به نکونام گفتم رفتن ما به جام جهانی یعنی احیای فوتبال ما. اگر ما نتوانیم به جام جهانی برویم فوتبال صدمه می خورد. ورزشکاران ما صدمه می خورند. تمام بچه ها تمام تلاش خود را خواهند کرد.

وی افزود: بحث استعفای من مهم نیست من یک فرد هستم. هم اکنون همه برای خود رئیس هستند. کفاشیان نباشد یک نفر دیگر می آید. ۴ روز از او خوشتان می آید بعد شروع به انتقاد کردن می کنید. من به مجمع اختیار می دهم تا بهترین تصمیم را بگیرد. هر کسی که فکر می کند می تواند بهتر عمل کند بسم الله.

وی در سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بهروان اعلام کرده مشکل فدراسیون من بودم و با رفتنم همه چیز حل شد، با خنده گفت: بله انشاءالله یکی یکی مشکلات حل می شود و با رفتن افراد مسائل برطرف خواهد شد.

کفاشیان در مورد جوسازی کشورهای عربی تصریح کرد: همیشه این گونه بوده که با جوسازی نتایج برای آنها بدتر می شود. مگر استرالیا نبود که برای ما جوسازی کرد. در پایان ما آنها را حذف کردیم.

وی در مورد انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور شد: در انتخابات نماینده بحرین، امارات و تایلند حضور دارند که رای ما در نهایت مخفی خواهد بود.