به گزارش پارس ، افشین عسگری در گفت وگو با فارس، درخصوص تمرینات آماده سازی تیم ملی شنا اظهار داشت: تمرینات را ۶ روز در هفته و در دو نوبت صبح و عصر پیگیری می کنیم. هفته ای ۳ جلسه هم وزنه می زنیم. به غیر از شناگران استقامتی حدود ۶-۷ نفر هستیم.

وی ادامه داد: شرایط تمرینی بسیار بهتر از گذشته شده است. مسئولان بیشتر رسیدگی می کنند و خوشبختانه شرایط خوابگاه هم خوب است. استخر نزدیک خوابگاه است و شرایط تغذیه هم مناسب است.

عسگری با بیان اینکه تمرینات در استخر ۹ دی انجام می شود، خاطرنشان کرد: تمرینات زیر نظر محسن سمیع زاده انجام می شود و خود را برای مسابقات مسافت کوتاه که تیرماه به انجام می رسد آماده می کنیم. احتمالاً هفتم یا هشتم تیرماه اعزام می شویم و مسابقات از نهم تا چهاردهم برگزار می شود.

شناگر تیم ملی ایران درمورد اهداف تیم اعزامی برای این مسابقات عنوان کرد: بدون شک هدف اول بهبود رکوردهای ملی است و پس از آن هم به دنبال گرفتن چند مدال هستیم تا موفقیت خود را تکمیل کنیم. کادر فنی حدود دو هفته دیگر مسابقات انتخابی برگزار خواهد کرد تا نفرات اعزامی مشخص شوند، اما ترکیب احتمالی تقریبا مشخص است. اگر مشکل خاصی پیش نیاید من هم جز نفرات اعزامی هستم.

وی ادامه داد: در اردوهای قبلی چون نفرات حاضر در اردو زیاد بودند رسیدگی به ملی پوشان کمی سخت بود، اما در حال حاضر همه چیز خوب است. مکمل های جدیدی آورده اند و در مجموع رسیدگی ها بهتر از گذشته شده است.

عسگری درخصوص مهمترین دغدغه ملی پوشان در اردوهای تیم ملی تصریح کرد: ما تمام روز در اختیار تیم ملی هستیم و کمترین حق ما هم داشتن پول تو جیبی است. دنبال حقوق نیستیم، اما حداقل پول تو جیبی به ما بدهند تا بتوانیم نیاز های خود را برطرف کنیم. تمام روز در خدمت تیم ملی هستیم، اما حتی پول تو جیبی هم به ما نمی دهند که این بزرگترین مشکل مان است.