به گزارش پارس ، امید نمازی پس از بازگشت به ایران و با نزدیک شدن به آغاز اردوهای تیم ملی برای سه بازی مهم انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در خردادماه به نقل ازایسنا، به سوالات مختلفی پیرامون آغاز تمرینات تیم ملی، برنامه ها و دیدگاه های کادر فنی درباره صعود به جهانی در شرایط فعلی، دیدگاه مربیان نسبت به غیبت احتمالی اشکان دژاگه و… پاسخ داد که در زیر می آید:

** آغاز تمرینات تیم ملی از ۲۴ اردیبهشت

نمازی ابتدا از شروع تمرینات تیم ملی از چهاردهم می (۲۴ اردیبهشت) خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه ریزی که در کادر فنی داشتیم قرار است تمرینات تیم ملی برای سه بازی خردادماه از ۲۴ اردیبهشت آغاز می شود. هنوز اطلاعی از قطعی شدن بازی های تدارکاتی تیم ملی ندارم اما صحبت از بازی با عراق و عمان بود که فدراسیون مشغول رایزنی های لازم است.

** پایان لیگ در ۲۰ اردیبهشت حاصل توافق سازمان لیگ و کادرفنی بود

وی با بیان اینکه تمام شدن لیگ در ۲۰ اردیبهشت با توافق سازمان لیگ و رضایت کادرفنی تیم ملی بوده درباره خستگی احتمالی بازیکنان بخاطر فشردگی بازی های داخلی و خارجی، تصریح کرد: بی تردید بازیکنان به خاطر فشردگی این بازی ها دچار خستگی می شوند و چنین نگرانی از سوی علاقمندان تیم ملی منطقی است اما ما باید سعی کنیم تمرینات را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بازیکنان طراوت و شادابی کافی را پیش از ورود به فشار تمرینات پیدا کنند و مشکلی از این بابت نداشته باشیم. در خود اردوها برنامه های ریکاوری متنوعی خواهیم داشت.

** سرنوشت صعود به جام جهانی دست خودمان است

مربی تیم ملی در واکنش به اینکه پیروزی کره جنوبی و ازبکستان به ترتیب مقابل قطر و لبنان و فاصله امتیازی که آنها با تیم ایران گرفتند، چقدر شانس تیم ملی را برای رسیدن به جام جهانی کم کرد و اساسا این موضوع در روحیه ملی پوشان تاثیری خواهد داشت، به ایسنا گفت: تاثیر خاصی ندارد. ما می دانیم برای راهیابی به جام جهانی کارمان ساده نیست و باید از سد سه تیم قطر، لبنان و کره جنوبی بگذریم بنابراین از این رو سرنوشت صعود تیم ملی می تواند دست خودمان باشد.

** این کره جنوبی شکست ناپذیر نیست

نمازی در پاسخ به این سوال فکر می کنید تیم ایران توان لازم برای شکست کره جنوبی در سئول را دارد نیز خاطرنشان کرد: ما کره جنوبی را در ایران بردیم و قدرت کافی برای پیروزی دوباره مقابل این تیم حتی را در سئول را داریم. این کره جنوبی شکست ناپذیر نیست و می توان با همت بازیکنان و ارایه یک بازی منطقی، به این موفقیت برسیم.

** کره جنوبی به سختی قطر را برد اما این ملاک نیست

وی در ارزیابی اش از کیفیت فعلی کره جنوبی با توجه به اینکه در بازی با قطر در دقیقه ۹۳ توانست به گل پیروزی دست یابد نیز اظهار کرد: من آن مسابقه را دیدم. درست است که کره ای ها در بازی اخیر به سختی توانستند قطر را در سئول شکست دهند اما نباید به این مساله خیلی اهمیت داد. ممکن است تیمی در یک بازی چندان خوب نباشد و در بازی بعدی تفاوت چشمگیری پیدا کند، به ویژه اینکه یکی، دو ماه بین بازی گذشته کره جنوبی با بازی های خرداد فاصله است. کره جنوبی همیشه تیم باکیفیتی داشته و ما باید با تمام قوا مقابل این تیم قرار بگیریم تا امید به پیروزی داشته باشیم.

** آنچه در ذهن کی روش است در بازی قطر اجرایی می شود

مربی تیم ملی در پاسخ به اینکه با توجه به بخشیده نشدن کی روش از سوی فیفا، غیبت او روی نیمکت ایران در بازی با قطر چه تاثیری می تواند در هدایت تیم داشته باشد، به ایسنا گفت: این را باید از کی روش پرسید اما بالاخره کادر فنی گروهی کار می کند و همه به یکدیگر اعتماد دارند. مطمئنا نظرات و دستورات تاکتیکی کی روش در تیم ملی پیاده خواهد شد و در حین مسابقه هم سایر اعضای کادر فنی طبق این رویه کار را به جلو می برند. شک ندارم آنچه در ذهن کی روش خواهد بود، در عملکرد تیم ملی اجرایی می شود.

** تیم ملی کار خودش را می کند و به حربه های احتمالی قطری ها توجهی ندارد

دستیار ایرانی کی روش همچنین درباره نگرانی هایی که از اقدامات و حربه های احتمالی قطری ها در مصاف با ایران و دیگر تیم ها وجود دارد نیز تصریح کرد: تیم ملی می داند برای رسیدن به جام جهانی باید بازی های بعدی را ببرد. مصاف با قطر در دوحه هم از این قاعده مستثنی نیست و فقط باید این تیم را شکست دهیم تا همچنان به صعود امیدوار باشیم. تیم ملی نباید به این مسایل فکر کرده و ذهنش را درگیر آن کند. ما کار خودمان را انجام می دهیم و تلاش می کنیم در زمین مسابقه حریفان را شکست دهیم.

** به سوم شدن در گروه مان فکر نمی کنیم

وی در واکنش به اینکه آیا کادرفنی به سوم شدن تیم ملی در گروهش هم فکر می کند نیز تاکید کرد: به هیچ وجه. هدف اصلی تیم ملی و کادر فنی صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است و تمامی برنامه ها و تلاش ها با این هدف صورت می گیرد.

** نبود دژاگه می تواند به تیم ملی ضربه بزند

نمازی درباره آخرین وضعیت اشکان دژاگه و تاثیر غیبت احتمالی او در تیم ملی برای سه بازی پیش رو به ایسنا گفت: اشکان امروز جراحی می شود و کادر فنی وضعیت او را پیگیری می کند. دژاگه در تیم ملی نشان داده که چقدر تاثیرگذار است و نبود او می تواند به تیم ملی ضربه بزند اما در عین حال بازیکنان جایگزینی هم هستند که کادر فنی به آنها اعتقاد دارند و فکر می کنیم آنها بتوانند عملکرد خوبی در ترکیب تیم ایران داشته باشند.

** ویلیام آتشکده مصدومیت کوچکی داشت

وی درباره کیفیت دانیال داوری و ویلیام آتشکده در اولین حضورشان در اردوی تیم ملی نیز اظهار کرد: کیفیت داوری را که باید از گاسپار پرسید چون او به طور مستقیم با دروازه بان ها کار می کرد اما ویلیام هم اولین بار بود در اردوی تیم ملی حاضر می شد و بیشتر برای آشنایی با فضای تیم و کار کردن در آن آمده بود. او مصدومیت کوچکی هم داشت و وضعیت او می تواند در آینده بهتر شود.