به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، آرش میراسماعیلی در رابطه با اعزام تیم ملی جودو به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: تیم ملی جودو فردا (۲۷ فروردین ماه) به مسابقات قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار می شود اعزام خواهد شد و روز بیست و نهم در مراسم وزن کشی حضور خواهد داشت. مسابقات از روز جمعه شروع می شود و ابتدا در ۳ وزن ۶۰،۶۶،۷۳ و روز دوم ۸۱،۹۰،۱۰۰ و ۱۰۰+ جودوکاران وارد تاتامی می شوند. روز یکشنبه نیز مسابقات تیمی در ۵ وزن برگزار خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون جودو افزود: سال گذشته با تمام حواشی و مشکلات مالی که برای جودو وجود داشت توانستیم همه برنامه های مان را اجرا کنیم. البته به مسابقات آلمان و ترکیه تیمی را اعزام نکردیم چون اصلا جزو برنامه های مان نبود.

میراسماعیلی در ادامه گفت: برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تیم جوانی را اعزام خواهیم کرد. خوشبختانه همه نفرات حاضر در اردوها در طول یک سال گذشته بسیار تلاش کرد ه اند و امیدوارم که مزد زحمات شان را در رقابت های قهرمانی آسیا بگیرند.

وی افزود: جودوی ایران نیاز به پوست اندازی داشت و مسئولان فدراسیون نیز این تصمیم را گرفتند و دست به جوان گرایی زدند. تمام کشورها پس از هر دوره المپیک چنین تصمیمی را می گیرند و روی نفرات جوان سرمایه گذاری می کنند. ما هم این کار را کردیم و شاید ریسک بزرگی باشد، اما امیدواریم با جوانان ۱۹ و ۲۰ ساله ای که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می کنیم نتیجه قابل قبولی را کسب کنیم.

سرپرست فدراسیون جودو گفت: نگاه ما به جودو نگاه المپیکی است و مطمئن هستم که این نفرات در المپیک شگفتی ساز خواهند شد. ما در کمپ تهران و گرجستان تمرینات خوبی را پیگیری کردیم و با تمریناتی که با تونسی ها و بلاروسی ها داشتیم عملکرد خوبی را از بچه ها شاهد بودیم. به مدت ۳ روز به ملی پوشان استراحت داده بودیم و از روز گذشته (یک شنبه) آنها وارد اردوها شد ه و تمرینات سبک خود را آغاز کرد ه اند.

میراسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در مسابقات انفرادی و تیمی شرکت خواهیم کرد. در مسابقات تیمی تیم های اول تا سوم هر قاره به مسابقات تیم به تیم جهانی اعزام می شوند که در واقع آسیایی ورودی آن مسابقات است. مسابقات انفرادی هم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. در برخی از اوزان برای ایجاد انگیزه جوانان را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهیم کرد. این فرصت بسیار خوبی برای جودو کاران است. امسال سال پرترافیکی را در پیش داریم و مردادماه ظرف مدت یک هفته مسابقات جهانی (گزینشی المپیک نوجوانان) و چند روز بعد دومین دوره بازی های آسیایی نوجوانان را در پیش داریم. مسابقات قهرمانی آسیا در رده نوجوانان، مسابقات جهانی و آسیایی نوجوانان و جهانی بزرگسالان از رقابت هایی است که امسال پیش رو داریم.

وی در مورد اهدای جوایز به جودو کاران گفت: تصمیم داریم مثل سال گذشته جوایزی را به جودوکاران اهدا کنیم که این جوایز را قبل از مسابقات به آنها اعلام خواهیم کرد. البته این جایزه ها غیر از آن چیزی است که مسئولان ورزش به قهرمانان آسیا اهدا می کنند.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که با نفرات جوانی که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می کنید آیا انتظار کسب مدال هم دارید، اظهار داشت: انتظار معجزه نداریم، اما نا امید هم نیستیم. در جودو جوانگرایی شده و تنها چند نفر از باتجربه ها مثل محجوب، قاسمی نژاد و جمالی را به این مسابقات اعزام می کنیم. بنده معتقدم اگر عملکرد و تمریناتی که در اردوها از آنها شاهد بودیم را در تایلند داشته باشند قطعا نتایج مطلوبی را کسب خواهیم کرد.