به گزارش پارس ، شهاب الدین عزیزی خادم در گفت و گو با فارس، گفت: امیدوارم در سال جدید تفکرات نو داشته باشیم. فوتبال نیاز به یکدلی دارد و در آن نیازی به عداوت و دشمنی نیست. چون این مسئل با روح فوتبال که پر از عشق و محبت و دوستی است دور است.

وی افزود: صحبتی از من منتشر شده که بنده در آن در مورد تغییر کی روش بعد از بازی قطر حرف زدم در حالی که من در هیچ جا مصاحبه ای نکردم و اگر حرفی بزنم حتما با خبرگزاری های رسمی است و اعتقاد دارم، در شرایط فعلی تیم ملی و سرمربی آن شخص کی روش باید بیش از پیش مورد حمایت قرار بگیرد اعتقاد دارم در عین شانس کمی که برای صعود به جام جهانی داریم همچنان باید امیدوار باشیم و با همت و حمیت همه به خصوص کی روش که مربی بزرگی است بستر صعود به جام جهانی با غیرت بازیکنان فراهم شود.

وی افزود: بنده به عنوان منتقد برخی از کارهای فدراسیون و نتایج تیم ملی و کی روش اعتقاد دارم هرچه به پایان مسابقات نزدیک می شویم انتقاداتم تبدیل به حمایت شده است و نه تنها انتقاد نکردم بلکه به خوبی تشخیص می دهم که چه زمانی باید انتقاد و چه زمانی حمایت شود. ضمن اینکه انتقاداتم همواره از جنس حمایت بوده است و در شرایط فعلی هم انتقاداتم کمتر شده و از آن طرف حمایت هایم از تیم ملی بیشتر شده است. این نشان می دهد به خوبی فضا را می شناسم اگر در آن زمان هم انتقاد می کردم هدفم بهتر شدن بوده است. اکنون به طور کلی انتقاداتم از بین رفته و فقط حمایت می کنم چرا که اعتقاد دارم باید ثبات باشد و حمایت همه جانبه از سرمربی تیم ملی انجام دهیم.

رئیس کمیته تیم های ملی، در مورد کارلوس کی روش، عنوان کرد: تعیین و تغییر سرمربی تیم ملی بر عهده یک نفر نیست و این کار نیازمند به مشورت و یک پروسه زمان بر است و برعهده هیئت رئیسه، رئیس و کمیته تیم های ملی است. نکته بعدی این که در حال حاضر اصلا وقت انجام این کار نیست. این اتفاق نیازمند یک پروسه زمان بر است. این طور نیست که یک نفر تصمیم بگیرد چه کسی بیاید و چه کسی برود.

وی افزود: باید خیلی بیشتر از کی روش و تیم او حمایت شود. اعتقاد به کار گروهی تیمی، تشکیلاتی و تشریک مساعی داریم این کار باعث پیشرفت می شود و خروجی آن کاملا پخته وحرفه ای خواهد شد. نمی دانم قبلا کار به چه نحوی بوده است که برخی دوستان این گونه صحبت می کنند. اکنون بحث ملی است و نباید بر اساس منافع فردی حرف زد هر نوع تک روی و رفتار خود محورانه از نظر ما مردود است و هیچ عوایدی جز حاشیه و متضرر کردن فوتبال ندارد و منتج به حواشی می شود.

عزیزی خادم خاطرنشان کرد: با توجه به صحبت های برخی از افراد که از زبان من در رسانه ها مطرح می شود اعلام می کنم که این صحبت ها هیچ فایده ای برای فوتبال ندارد. بنده چنین مصاحبه ای نداشتم و بازهم می گویم باید بیشتر از قبل از کی روش حمایت شود این کارها فقط آرامش را از فوتبال می گیرد. برخی رفتارهای آماتور و نخ نما شده نتیجه اش فقط پوچی است و حاصلی ندارد.

وی در ادامه در مورد کمیته تیم های ملی عنوان کرد: چهار نفر را به رئیس فدراسیون و دوستانمان در هیئت رئیسه پیشنهاد دادیم. این ۴ نفر قرار است به عضویت کمیته تیم های ملی در بیایند. امیر عابدینی، امیر حاج رضایی، مهدی مهدوی کیا و مجید جلالی که از خبرگان فوتبال هستند را پیشنهاد دادم این افراد خوشنام و به نام هستند و هم تجارب ملی و بین المللی در حوزه مدیریت، مربیگری و بازیگری دارند. البته ما از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم و این به معنا نیست که از مشورت دیگران استفاده نمی کنیم. هر کسی ایده ای داشته باشد بره می بریم و مشورت دیگران را هم به کار می بریم. افراد پیشنهاد شده مورد تائید کفاشیان قرار گرفته اند. مقدمات حضور این افراد فراهم شده که در روزهای آتی به صورت رسمی نام آن ها اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: نماینده مردم هستیم و از مجمع رای گرفته ایم وظیفه اصلی ما دفاع از حقوق مردم است این سرمایه ملی است و باید از آن دفاع کنیم. وظیفه وحدت با توجه به شرایط تیم ملی وحدت هم یک وظیفه و امید به آینده است. وظیفه نهایی ما در شرایط فعلی وحدت است چرا که وحدت امید به آینده است.