به گزارش پارس ، محمدرضا کسرایی در گفت و گو با فارس در مورد شکایت مسئولان باشگاه الهلال به AFC و فیفا از میزبانی استقلال و اتفاقاتی که در بازی با این تیم در ورزشگاه آزادی رخ داد، اظهار داشت: عرب ها چون خودشان در میزبانی از تیم های ایرانی مشکل درست می کنند فکر می کنند اگر به ایران بیایند برایشان مشکل ساز می شویم. خود کادرفنی تیم الهلال باعث تحریک بیشتر هواداران شدند و فشفشه ای که داخل چمن افتاد خود کادرفنی الهلال مقابل پایشان قرار دادند تا به جوسازی های خود قوت بیشتری بدهند.

وی افزود: مسئولان باشگاه الهلال قبل از حضورشان در تهران با توجه به اینکه تیم استقلال در فرودگاه ۴ ساعت معطل شده بود به AFC نامه داده بودند چون استقلال در فرودگاه عربستان معطل شده شاید در تهران قصد جبران داشته باشند و ناظران خود را برای بررسی اعزام کنید. در واقع خود آنها با ارسال این نامه به AFC معترف شدند که تیم ایرانی را اذیت کرده اند.

کسرایی با اشاره به اعتراض باشگاه الهلال به انگشت نگاری در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: کاروان استقلال وقتی در فرودگاه عربستان برای انگشت نگاری و عبور از گیت هایی که در نظر گرفته بودند معطل شد اصلا اعتراضی به این قانون نکردند چون می دانستند که این قانون است اما وقتی کاروان الهلال وارد فرودگاه شد و متوجه شدند باید انگشت نگاری شوند یک ساعت حاضر به این کار نشدند و به این کار معترض بودند و حتی قضیه را به سرکال مسئول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اطلاع دادند. در همان روز کاروان الشباب هم وارد تبریز شد و کار انگشت نگاری آنها ۱۵ دقیقه بیشتر طول نکشید و بدون مشکل وارد تبریز شدند.

مسئول روابط بین الملل سازمان لیگ تصریح کرد: اگر قرار به اعتراض باشد ما می توانیم همین کار را انجام دهیم با این تفاوت که موارد اذیت کردن الهلال خیلی بیشتر از اتفاقاتی است که در تهران رخ داده است. آنها در عربستان هر کاری کردند تا استقلال نتواند به ساعت تمرینی خود برسد که در نهایت موفق به این کار نشدند. من فردا در جلسه ای که در فدراسیون داریم پیشنهاد شکایت از باشگاه الهلال به AFC را با مستنداتی که در اختیار داریم می دهم.

وی افزود: این را هم بگویم شکایت الهلال به فیفا راه به جایی نمی برد چون فیفا می گوید این مسابقات زیر نظر AFC برگزار می شود و خود آنها مرجع رسیدگی هستند. آنها در گزارش خود نوشته اند که در تهران معطل شدند در صورتی که این طور نیست. بعد از بازی برای اینکه در ترافیک گیر نکنند از آنها خواستیم دقایق بیشتری در رختکن بمانند تا ترافیک روان تر شود و اتفاقا در مسیر به یک هوادار استقلال هم برخورد نکردند اما به ناحق گفته اند که در مسیر بازگشت به سمت فرودگاه توسط هواداران استقلال اذیت شده اند. این در شرایطی است که در عربستان برخی از هواداران الهلال به سمت تیم استقلال اشیایی پرتاب کردند و مستندات آن موجود است.

کسرایی خاطر نشان کرد: مسئولان الهلال می گویند برای استقلال پول خرج کرده اند درحالی که تعداد کاروان بین دو باشگاه توافقی است. اگر مسئولان الهلال قبول کرده اند که خرج کاروان ۷۰ نفری استقلال را بدهند آنها هم می توانستند همین تعداد نفرات را به تهران بیاورند. اتفاقا در همین سفر رئیس باشگاه الهلال کارشکنی کرد و درحالی که استقلال برای سفر ۳۵ نفر از اعضای خود به مدینه بلیت هواپیما رزرو کرده بود باعث شد تا این بلیت ها کنسل شود و این تعداد با اتوبوس به مدینه رفتند.

با توجه به اینکه خصلت ما ایرانی ها با عرب ها متفاوت است هیچ کدام از این کارشکنی ها را انجام ندادیم.

وی در خصوص اینکه باشگاه عربستانی مدعی شده باید کشورهای حوزه خلیج فارس با هم متحد شوند تا جلوی ایران به دلیل شعارهای سر داده شده در ایران بایستند و نمایندگان ایرانی در کشور بی طرف بازی کنند، گفت: افتخار غرب آسیا به حضور ایران است. AFC هرگز این خواسته را مورد بررسی قرار نمی دهد. هیچ کشوری در حوزه خلیج فارس و در غرب آسیا نمی تواند مسابقات را به این خوبی برگزار کند. البته این را بگویم که متاسفانه پرتاب نارنجک به داخل زمین کارمان را خراب کرده است. البته فدراسیون ایران هم در قبال این اعتراض عرب ها بیکار نخواهد نشست. اگر تا امروز هم کاری نکردیم می خواستی بازی سپاهان در عربستان تمام شود تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

وی در پاسخ به این سؤال که موضع AFC در قبال پرتاب نارنجک توسط هواداران استقلال چه خواهد بود، گفت: این اتفاق برای سپاهان هم رخ داد و آنها را ۳۵ هزار دلار جریمه نقدی کردند و امیدواریم برای استقلال هم همین اتفاق رخ دهد و با این پرونده مثل بازی های دیگر برخورد شود.