به گزارش پارس ، حسن روشن در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شکست روز گذشته استقلال برابر الهلال عربستان در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی را دیدم. مشخص بود که استقلال نتیجه نمی گیرد، یعنی خیلی ها از قبل حدس می زدند که این اتفاق رخ می دهد چون در عربستان ما به خاطر خوش شانسی و اتفاقی این تیم را شکست دادیم، اما عنوان شد که استقلال به خاطر عِرق ملی حریفش را شکست داده و خیلی آن برد را بزرگش کردیم، در صورتی که اگر فوتبال دو تیم را می دیدیم، کاملا مشخص بود که آنها هم در عربستان و هم در ایران بهتر از ما بازی کردند.

وی ادامه داد: الهلال با توجه به باختی که داده بود، نیاز بیشتری به برد داشت، یک مقدار هم غرور ما را گرفته بود و مسائلی که همیشه در فوتبال مان وجود دارد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به سطح فوتبال ایران و عربستان تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلائل باخت، همین مورد بود. دیگر به این کاری ندارم که فوتبال ما دست یک مشت دلال، لیدر و مدیرعامل نادان است و ما فقط نتیجه ای در داخل می گیریم، به این صورت که لیگی هر سال برگزار می شود و مثل عمر مردم بعد از مدتی تمام می شود، یک تیم قهرمان شده، چند تا سهمیه لیگ قهرمانان می گیرند و سه تیم هم سقوط می کنند. این دلیل نمی شود که مربی تیمی که سقوط کرده بد باشد و یا مربی تیم قهرمان و سهمیه گرفته هم خوب باشد. عوامل زیادی در کسب نتیجه و ناکامی باشگاه ها موثر است.

روشن تاکید کرد: یک سری تیم ها بزرگ و پولدار هستند و بازیکنان سرشناس را جذب می کنند و قهرمان می شوند، اما هیچ کدام به صورت پایه ای کار نمی کنند و ساختار درستی ندارند. مثلا همین استقلال، یک دوره بازیکنانی چون طالب لو، آندو تیموریان، جباری و… را گرفت که می شد گفت کمی تعصب دارند و اگر می ماندند شاید وضع فرق می کرد، از بین آنها حالا فقط جباری در تیم مانده است چون فوتبال ما آنی و زودگذر شده است، بچه ها هم چون می بینند به پیشکسوتان اهمیتی داده نمی شود و برعکس مردم، این ها جایی در دل مسئولان ندارند، دائما این باشگاه و آن باشگاه می کنند. من تا حدودی به آنها حق می دهم که به خاطر آینده شان این کار را بکنند.

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: فوتبال ما تولیدی ندارد، یک سری تیم هستند و فقط می خواهیم ببریم، غافل از اینکه چه چیزی داریم و چه چیزی می خواهیم. با این وضع نباید توقع حضور در جام جهانی داشته باشیم. اگر اول مثل کره و ژاپن ساختارمان را قوی کنیم، تیم ملی هم خودش درست می شود. امیر قلعه نویی روز بازی در رادیو گفت که بچه ها امروز مقداری پول گرفته اند، این هم دلیل بی ثباتی ماست که می خواهیم بچه ها را برای برد شارژ مالی کنیم و در آخر هم دیدیم که نه با پول و نه با آن تماشاگر خوب تیم شارژ نشد و شکست خوردیم. ما باید به این بردهای دروغین فکر نکنیم و حتی چند سال به فکر شرکت در مسابقات آسیایی هم نباشیم تا فوتبال مان اساسی درست شود.

وی در مورد انتقاد هواداران از قلعه نویی و شعار علیه وی در بازی روز گذشته گفت: این امیر، همان امیر دو هفته پیش بود که تیمش در عربستان الهلال را شکست داد. تماشاگر هم نباید بی انصاف باشد. من چون استقلالی هستم نمی خواهم از قلعه نویی دفاع کنم، در عین حال هم معتقدم که نقد شدن برای امیر خوب است. اینکه می گویند تعویض های او در بازی روز گذشته اشتباه بوده، درست نیست. او در عربستان هم تعویض کرد، و یا اینکه امروز دیدم یکی از روزنامه ها تیتر زده « امیر یادت باشه، فرهاد باید باشه» ، شما اصلا این طور فکر نکنید که اگر مثلا روشن در فلان بازی بود، نتیجه عوض می شد. تیم که نباید به یک بازیکن وابسته باشد. زمان ما که این طور نبود و یک بازیکن نباید تاثیر مستقیم در نتیجه داشته باشد. کشتی که نیست که بگوییم ابراهیم جوادی یا موحد تاثیرگذار بودند، این فوتبال است با ۱۱ بازیکن. فوتبال مانند یک ساختمان است که نباید با بارش یک باران خراب شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: استقلال هنوز هم شانس دارد. به نظر من حالا که تیم باخته، این شاید برای ایجاد ساختار درست در باشگاه ها و تیم ملی خوب باشد. با شکست است که آدم می فهمد باید کار بیشتر کرد. همین بردهای کاذب و رفتن به جام جهانی هاست که ما را گول می زند و حداقل ۱۰ سال فوتبال ما را عقب انداخته است. باز هم امیدوارم استقلال از گروه خود صعود کند.