به گزارش پارس ، به نقل ازفارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان در نشست روسای هیئت فوتبال استانی درباره انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا، برگزاری مجمع آینده فدراسیون، برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجمع سازمان مسابقات، برنامه های پیش رو در سال ۹۲ و اهمیت بازی های تیم ملی بزرگسالان در خرداد ۹۲ اشاره کرد و گفت: با توجه به توسعه خوب فوتبال ویژن در ایران و همچنین توسعه فوتبال پایه که خروجی آن را در تیم های پایه می بینیم، طرح ویژن برای ما طرحی با بازده خوب و مفید بوده و قرار است پس از انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا و تعیین رئیس جدید، کمیته ویژن در ای اف سی راه اندازی شود و با توجه به موفقیت چشمگیر ویژن در استان های فارس و اصفهان از ایران کمک گرفته شود. البته باید جایگاه ویژن در اساسنامه فدراسیون مشخص شود که با توجه به برگزاری مجمع در تیر ماه و تغییراتی که در اساسنامه داریم، ویژن هم در این بخش دیده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جلسه درباره برنامه های سال پیش رو دبیرکل توضیحاتی ارائه خواهد داد. درباره لیگ برتر و لیگ یک تاج و بهروان و افتخاری توضیحاتی را ارائه می کنند. انتخابات اعضای مجمع لیگ برتر کشور در فوتبال و فوتسال انجام خواهد شد.

کفاشیان سال گذشته را سال خوبی برای فوتبال دانست و افزود: برای ۲۰ استان انتخابات مجدد برگزار کردیم و ۶ استان در سال ۹۲ انتخابات خواهند داشت. خوشبختانه هیئت ها انسجام خوبی پیدا کرده اند و کارها را خوب پیش می برند. هر چند سال سخت مالی داشتیم، اما هیئت ها کار را پیش بردند. لازم است بگویم که مشکلات مالی برخی از فعالیت های ما را کند کرد اما ما نیز همچون هیئت ها، برنامه هایمان را انجام دادیم و جلوی اجرای هیچ کدام را نگرفتیم و البته در شش ماهه دوم هزینه های ما سه برابر شد و با توجه به هزینه های ارزی فدراسیون مثل بلیط هواپیما، هتل ها و برگزاری اردوهای خارجی کار بسیار سخت است اما باید در این شرایط سخت هم با طرح و برنامه پیش برویم و فوتبال باید رشد کند. نباید افراد مانع رشد و توسعه فوتبال شوند و باید ابزارهای مفید را به کار بگیریم تا رشد فوتبال متوقف نشود.

رئیس فدراسیون درباره سال ۹۲ تصریح کرد: سال بسیار حساسی در پیش رو داریم، در سال گذشته به اکثر اهدافمان در برنامه ریزی رسیدیم. تیم ملی نوجوانان به جام جهانی صعود کرد. تیم فوتبال ساحلی هم سهمیه جام جهانی را کسب کرد. تیم جوانان با وجود شایستگی در دیداری که می توانست پیروز باشد سهمیه جام جهانی را از دست داد، تیم ملی فوتسال به جام جهانی رفت و برای سومین بار از گروه خود صعود کرد و بانوان در سال گذشته شایستگی های خود را در فوتبال و فوتسال نشان دادند به گونه ای که همه تیم های خارجی که حریف ما بودند از پیشرفت بانوان ایرانی متعجب بودند. فدراسیون فوتبال ایران به عنوان فدراسیون برتر آسیا شناخته شد. در بخش توسعه فوتبال و ویژن کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشتیم و کنفدراسیون فوتبال آسیا نمره اول را به ما داد، اما مهمترین مسئله برای ما تیم ملی بزرگسالان و حضور آن در جام جهانی برزیل است که باید خرداد اتفاق بیافتد.

وی خاطرنشان کرد: من به شخصه امیدوارم که تیم به جام جهانی راه یابد و ۷۰ تا ۸۰ درصد شانش را برای رفتن به جام جهانی می دانم. کمیته موقتی را به ریاست عزیزی خادم تشکیل دادیم تا همه تمهیدات برای حضور در جام جهانی فراهم شود. می خواهم بگویم با رفتن تیم به جام جهانی کمترین منفعت به فدراسیون و بیشترین منفعت به فوتبال کشور و باشگاه ها خواهد رسید. فوتبال و ورزش تعطیلی ندارند، چه تیم ملی به جام جهانی برود و یا نرود نباید فرایند رشد و توسعه فوتبال متوقف شود.

کفاشیان درباره برگزاری مجمع تیرماه تاکید کرد: به عنوان رئیس فدراسیون درباره این مجمع معتقدم که هر تشخیصی که مجمع داد و قطعا به سود فوتبال است را اجرا خواهیم کرد. مسئله بعدی این است که تکلیف مان را در خصوص حق پخش تلویزیونی مشخص کنیم.

وی یادآور شد: انتظارات مردم در مورد فوتبال ۱۰۰ و امکاناتی که داریم ۱۰ است. ما باید استانها را هماهنگ کنیم تا فضای فوتبال را برای ادامه کار محکم و فضای فوتبال را متحد کنیم تا در سه ماه آینده مقدمات حضور تیم ملی در جام جهانی فراهم شود. باز هم تاکید می کنم هر اقدامی توسط مجمع فوتبال مورد تایید و قانونی است و مجمع عمومی فدراسیون ذاتا نهادی است که می تواند برای رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه تعیین تکلیف کند.