به گزارش خبرگزاری پارس، انتقادها از تیم ملی فوتبال ایران به خصوص عملکرد کارلوس کرش در سال جدید با مساوی ناامیدکننده مقابل کویت دوباره به اوج رسیده و در آستانه ۳ بازی حیاتی تیم ملی مقابل تیم های لبنان، قطر و کره جنوبی می تواند سم مهلکی برای فوتبال به خصوص در سطح ملی باشد.

در شرایطی که عملکرد شاگردان کرش در سال ۹۱ هم با انتقادهای زیادی همراه بود، در این فرصت تقریبا ۲ ماه و نیم باقی مانده آنچه تیم ملی به آن نیاز دارد، آرامش و پالس های مثبتی است که می تواند از سوی اهالی فوتبال به کادر و بازیکنان تیم ملی تزریق شود. آرامشی که غلامحسین پیروانی سرمربی سابق تیم ملی امید هم معتقد است باید به تیم ملی داده شود و با همدلی و یکرنگی باید این مانع سخت را هم رد کرد.

غلامحسین پیروانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی پارس با اشاره به توقف تیم ملی ایران مقابل کویت اظهار داشت: بازی خوبی نبود ولی خرابی زمین هم روی کیفیت کار بازیکنان ایران تاثیر داشت با این حال تیم اصلا شاداب نبود و حرکت و پیشرفت خاصی شاهد نبودیم.

وی افزود: شاید یکی از دلایلی که تیم ملی شاداب نبود، خستگی بازی های لیگ برتر هم بود ولی در فوتبال حرفه ای به خصوص در سطح ملی دیگر اینها جز بهانه چیز دیگری نیست و دلیل نمی شود که با وجود این مشکلات کویت را هم نتوانیم ببریم.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که هنوز تیم ملی ما به یک ترکیب واحدی نرسیده و این بزرگترین عیب است. اگر تیم های موفقی مثل بارسلونا یا رئال را ببینید، آنها تقریبا با یک ترکیب مقابل حریفان بازی می کنند. هرچند نباید فوتبال ما را با آنها مقایسه کرد ولی می توانیم این الگو برداری را از تیم های بزرگ انجام دهیم تا حداقل کمی پیشرفت کنیم.

پیروانی گفت: ما برای رفتن به جام جهانی باید بیش از این کار کنیم. کویت تیمی نبود که حتی بتواند از ما مساوی بگیرد در حالی که بازیکنان ما همه نامی هستند. انشالله که مشکل تیم ملی ما مقابل کویت فقط زمین مسابقه بود ولی اگر با این وضع پیش برویم و مثل بازی با کویت بازی کنیم، قطعا به جام جهانی نمی رویم.

وی تاکید کرد: بازی با کویت هشدار جدی برای فوتبال ایران بود. باید حواس خود را جمع کنیم تا کار ما به اما و اگر نرسد. اگر می خواهیم کره را در سئول و قطر را در دوحه ببریم، باید نگرش تیم ملی عوض شود. واقعا حیف است با این همه سرمایه نتوانیم به جام جهانی برویم.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: هر بازی شرایط خود را دارد و از الان باید انرژی مثبت به تیم ملی بدهیم. من هم می خواهم این انرژی را به بازیکنان و کادر فنی بدهم چون همیشه فوتبال ایران در شرایط سخت توانسته خود را نشان دهد. ما اگر بخواهیم مثل بازی با کره هماهنگ و همدل شویم، می توانیم با کار کردن و تلاش به نتیجه برسیم و به جام جهانی برویم. خیلی مهم است که در چنین شرایطی یک وفاق ملی مثل قبل از بازی با کره دوباره به وجود آید تا بتوانیم به جام جهانی برویم. ما با وفاق ملی و همدلی و فعل خواستن بود که توانستیم در تهران با یک بازیکن کمتر تیم کره را هرچند شانسی شکست دهیم.