به گزارش پارس به نقل از ایسنا، روبلز با وجود این که تنها با یک پا به دنیا آمد از بچگی و از سن سه سالگی از پوشیدن پای مصنوعی اجتناب کرد. با این وجود روبلز بدنش را با روش های تمرینی مختلف قوی کرد. او از زمانی که تمرین یکی از پسرعموهای بزرگ تر خود را تماشا می کرد، جذب ورزش کشتی شد.

روبلز در اولین مسابقه کشتی مدرسه اش پنج برد و هشت باخت داشت تا در رقابت های شهر « مسا» از آریزونا آخر شود. اما رابلز ناامید نشد و با تمرین های مستمر توانست چگونه ایستادن و راه مبارزه کردن را با پیدا کردن مرکز ثقل بدنش برای دفاع در برابر حملات رقبا را یاد بگیرد. او تا جایی پیش رفت که در دبیرستان « مسا» رکورد ۹۶ برد و بدون شکست را از خود به جای گذاشت و رقابت های دانشگاهی اش را با ۱۲۹ برد و ۱۵ باخت به پایان برد.

او در سطح دانشگاهی و در مسابقات منطقه ای نیز عناوین مختلفی از خود بر جای گذاشت و در مسابقات قهرمانی دانشگاه های آمریکا عناوین چهارم و هفتم را کسب کرد و در نهایت دوران کشتی خود در ایالت آریزونا را با ۱۲۲ برد و ۲۳ باخت به پایان رساند.

در ژانویه ۲۰۱۲ روبلز جایزه شجاع ترین ورزشکار سال ۲۰۱۱ را از انجمن نویسندگان ورزش فیلادلفیا گرفت.

این کشتی گیر معلول ۲۵ ساله همچنین نویسنده کتاب « توقف ناپذیر- از توسری خوری تا شکست ناپذیری؛ چگونه من قهرمان شدم » است. (Unstoppable- From Underdog to Undefeated: How I Became a Champion) این کتاب در سال ۲۰۱۲ به چاپ رسید.

این کشتی گیر یک پا هم ردیف ورزشکاران معلول سرشناسی همچون جیم آبوت (بازیکن بیسبال، که یک دست داشت) ، کیسی مارتین (گلف باز معلول) ، اوسکار پیستوریوس (دونده بدون پا) ، فالدیر چاهباری (بوکسوری با یک چشم) و دیو استیونس (بازیکن بیسبال بدون پا) قرار گرفت.