به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس، تیم فوتبال استقلال ایران روز چهارشنبه ۱۴ فروردین در سومین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا مهمان تیم الهلال عربستان است. آبی پوشان ایرانی که صدرنشین گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا هستند برای تثبیت صدرنشینی خود باید در ریاض پیروز شوند. هرچند مساوی در خانه الهلال هم نتیجه مطلوبی برای استقلال محسوب می شود ولی در آنصورت اگر العین امارات بتواند مقابل الریان قطر پیروز شود با ۶ امتیاز جای استقلال را در صدر می گیرد.

استقلال قبل از سفر به عربستان در دیدار ماراتن گونه و سنگین ۱۲۰ دقیقه ای با سپاهان در جام حذفی در ضربات پنالتی بازی را واگذار کرد به همین دلیل بازیکنان این تیم از نظر بدنی و حتی روحی و روانی خسته راهی ریاض شدند. آن هم در شرایطی که فرهاد مجیدی کاپیتان اصلی خود را به دلیل مصدومیت همراه ندارند.

الهلال که با لقب رئیس (زعیم) در فوتبال آسیا شناخته می شود یکی از قدرتمندترین و باسابقه ترین تیم های فوتبال عربستان است و این تیم هم مثل استقلال ایران آبی پوش است.

الهلال در لیگ عربستان در رده دوم جدول قرار دارد و در ۲۴ مسابقه ۴ شکست و ۶ مساوی دارد، بنابراین تیم شکست ناپذیری نیست و اگر آبی پوشان ایرانی با تمرکز کافی و هوشیاری لازم و البته دقت در زدن ضربات آخر در ریاض بازی کنند پیروزی مقابل الهلال غیر ممکن نیست.

امیر قلعه نویی و شاگردانش دوست ندارند که بعد از حذف از جام حذفی برای دومین مرتبه در سال ۹۲ هواداران استقلال را از خود ناراضی کنند به همین دلیل با تمام توان در ریاض بازی خواهند کرد تا حکم صدرنشینی خود را در آسیا از رئیس (الهلال) بگیرند.

پیروزی در ریاض اعتماد به نفس لازم را به استقلال خواهد داد تا آبی پوشان در لیگ برتر ایران همچنان با قدرت در کورس قهرمانی به کارشان ادامه بدهند اما شکست در ریاض می تواند کار شاگردان قلعه نویی را در ادامه لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر ایران با مشکل مواجه کند. آبی پوشان دوست ندارند چنین اتفاقی در ابتدای سال ۹۲ رخ بدهد.

به گزارش فارس، در گروه چهارم آسیا استقلال با ۴ امتیاز صدرنشین است، الهلال عربستان و العین امارات با ۳ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند و الریان قطر هم با یک امتیاز چهارمین تیم جدول است.