به گزارش پارس به نقل از فارس، در هفته سوم لیگ قهرمانان باشگاه های آسیای تیم تراکتورسازی تبریز روز ۱۳ فروردین در ریاض به مصاف الشباب عربستان خواهد رفت.

تراکتورسازی تبریز در بازی اول خود ۳ بر ۱ تیم الجزیره امارات را شکست داده و در بازی دوم خود با الجیش قطر به تساوی پر گل ۳ بر ۳ رضایت داده است.

الشباب عربستان نیز در بازی اول با الجیش به پیروزی دو بر صفر دست یافته و با الجزیره یک بر یک مساوی کرده است.

در حال حاضر تراکتورسازی تبریز با چهار امتیاز و گل زده بیشتر در صدر جدول قرار دارد و الشباب با همین امتیاز در رده دوم قرار گرفته است.

الشباب عربستان

این باشگاه در سال ۱۹۴۷ با نام شباب ریاض تاسیس شده ولی در سال ۱۹۶۷ به الشباب تغییر نام داد. لقب تیم شیرهای سفید بوده و ورزشگاه خانگی الشباب گنجایش ۶۷ هزار تماشاگر را دارد.

الشباب یکی از تیم های متمول عربستان سعودی است و نامی ترین بازیکنی که به فوتبال عربستان معرفی کرده است سعید العویران مشهور به مارادونای عرب است که در جام جهانی ۱۹۹۴ گل تماشایی عربستان را به بلژیک به ثمر رساند. فواد امین اولین گلزن عربستان در جام جهانی نیز در این باشگاه عضویت داشته است.

الشباب نخستین تیم عربستانی است که سه سال متوالی به مقام قهرمانی این کشور دست یافته است. فاتح نخستین لیگ حرفه ای عربستان و نخستین قهرمان جام قهرمانان عربستان نیز این باشگاه است.

الشباب در جهان شاید تنها تیمی باشد که در یک روز دو مسابقه فینال برگزار کرده که عصر در فینال جام عرب در سوریه شکست خورده، اما شب بازی پایانی جام ولیعهد عربستان را به سود خود به اتمام رسانده است.

الشباب در سال ۲۰۰۱ فاتح آخرین دوره رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شد که تنها افتخار آسیایی این باشگاه است. این تیم سابقه سه دوره حضور در جام قهرمانان باشگاه های آسیا را دارد که در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ در مرحله گروهی حذف شده و در سال ۲۰۰۶ در یک چهارم نهایی از ادامه رقابت ها کنار رفت.

الشباب شش بار فاتح لیگ حرفه ای عربستان شده و در عربستان و مسابقات کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس صاحب ۲۴ جام مختلف شده است، اما در رقابت های آسیایی توفیق زیادی کسب نکرده و تنها افتخار این باشگاه قهرمانی در جام در جام آسیا بود که این رقابت ها دیگر برگزار نمی شود.

لباس نخست تیم الشباب سفید و لباس دوم این تیم تیره است و تراکتورسازی در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل این تیم می تواند لباس اول خود قرمز را بر تن کند.

وضعیت الشباب در فصل جاری

الشباب عربستان نیز همانند تراکتورسازی تبریز در لیگ داخلی خود در رده سوم قرار گرفته است. الشبابی ها در ۲۲ بازی خود ۱۳ برد، ۵ مساوی و ۳ شکست داشته و ۴۴ گل به ثمر رسانده و ۳۲ بار نیز دروازه شان گشوده شده است.

الشباب پیش از بازی با تراکتورسازی روز ۹ فروردین به مصاف تیم التعاون عربستان که از تیم های رده پایین جدول است، می رود. الشباب در بازی گذشته خود نیز مقابل النصر به تساوی بدون گل دست یافته بود.

الشباب آخرین بازیی که واگذار کرده به هفتم دی ماه بازی می گردد که در لیگ عربستان با یک گل مغلوب الاهلی شده است. این تیم در شش بازی بعدی خود در لیگ عربستان و دو بازی در جام باشگاه های آسیا شکستی را متحمل نشده است.

آشنایی با نفرات تیم الشباب عربستان

هدایت تیم الشباب بر عهده میشل پرودم دروازه بان معروف بلژیک است. پرودم در جام های جهانی ۹۰ و ۹۴ سنگربان تیم بلژیک بود و برای بسیاری از ایرانیان نامی آشنا است.

هوای کواک از کره جنوبی، فرناندو و کاماچو از برزیل و سباستین تاگلیابوئه آرژانتینی بازیکنان خارجی تیم الشباب عربستان به مار می روند. حسن فلاته، عبداله شهیل، عمر القمدی و ناصر علی الشمرانی نیز نامی ترین بازیکنان عربستانی تیم الشباب به شمار می روند.