به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در کنار عراق می توان فوتبال کویت را به لحاظ تکنیکی نزدیک ترین فوتبال به ایران دانست. کویتی ها که در دو دهه ی اخیر معمولا حریفی تدارکاتی برای فوتبال ایران بوده اند، قرار است پس از دو سال و پنج ماه و این بار در چارچوب رقابت های انتخابی جام ملت های آسیا به مصاف تیم ملی ایران بروند.

ایران و کویت همواره فوتبال نزدیکی به هم داشته اند. نتایج ۲۶ رویارویی دو تیم هم ثابت می کند که حداقل در مصاف های رودرو در این چند سال اخیر برتری به سود تیم خاصی نبوده و اگر تیمی هم به پیروزی می رسد با حداقل اختلاف این نتیجه ثبت می شود.

این دو تیم تا به حال در ۲۶ مسابقه رودروی هم قرار گرفته اند که سهم ایران یازده برد بوده و هفت دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. نخستین رویارویی دو تیم به سال ۱۹۷۳ بر می گردد که تیم قدرتمند آن سال های ایران موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد کویت بگذرد اما آخرین بازی این دو تیم در سال ۲۰۱۰ با شکست دو بر یک ایران همراه بود.

ایران و کویت از سال ۲۰۰۰ تاکنون شش بار به مصاف هم رفته اند که دو تساوی، دو برد و دو باخت نتیجه عملکرد دو تیم بوده و آخرین پیروزی ایران برابر این کشور کوچک هم به سال ۲۰۰۸ بر می گردد که ایران موفق شد در تهران با نتیجه دو بر صفر کویت را از پیش رو بردارد.

دیدار فردای دو تیم که از ساعت ۲۱: ۰۵ در کویت برگزار می شود دومین مسابقه ایران و کویت در رقابت های انتخابی جام ملت های آسیاست. این دو تیم در نخستین دیدارشان موفق به شکست حریفان شدند. ایران در تهران با ۵ گل لبنان را شکست داد و کویت در بانگوک موفق شد با نتیجه سه بر یک تایلند را شکست دهد.

سرمربیگری تیم ملی کویت بر عهده گوران توفگژیچ صربستانی است.