به گزارش پارس ، علی فیروزی در گفت و گو با ایسنا، درباره ی برکناری اش از سرمربی گری نفت آبادان گفت: من هم اطلاع نداشتم و دیشب آخر وقت تماشاگران آبادانی به منزلم آمدند و گفتند چنین خبری منتشر شده است. حتما مدیریت باشگاه به این نتیجه رسیده که مرا برکنار کند ولی بگذارید بگویم این تصمیم فوتبالی نبوده و یک تصمیم شخصی بوده است.

وی ادامه داد: آقایان گودرزی و رضاییان از ابتدا به دنبال برکناری من بودند. این در حالی بود که موافقان من مثل آقای زارعی در تهران حضور داشتند و دو فرد یاد شده بیشتر در باشگاه حضور داشتند. آقای گودرزی و رضائیان زمانی که من روی تخت بیمارستان بودم مربی شان را انتخاب کرده بودند و در حال حاضر می گویند این کار را نکردیم ولی این کار را کرده اند. می گویند این حق ما بوده که اگر دکتر به شما مجوز سلامتی نمی داد ما سرمربی خودمان را بیاوریم. با این حال دکتر به من گفت مشکلی وجود ندارد و من به تیم بازگشتم. اما آن دو فرد منتظر بودند تا در هر بازی مرا حذف کنند.

فیروزی در ادامه افزود: با لطف خدا در بازی هایمان، عملکرد خوبی داشتیم و با وجود این که نتیجه نمی گرفتیم تماشاگران از تیممان راضی بودند. رضاییان و گودرزی پیش از بازی با استقلال و فولاد منتظر بودند تا تیم ما شکست بخورد و من را برکنار کنند که برابر استقلال بازی بسیار خوبی را انجام دادیم و فولاد را بعد از چندین سال به لطف خدا شکست دادیم. با این حال در رشت و بازی با داماش اتفاقاتی افتاد و نتیجه ای رقم خورد که بعد از آن به من گفتند در جلسه ای حاضر شوم.

سرمربی برکنار شده ی نفت ابادان گفت: در آن جلسه به من گفتند ویسی را به عنوان مدیر یا مشاور فنی بپذیر که من با قاطعیت گفتم نیازی به او ندارم و اگر می خواهید مرا برکنار کنید این کار را انجام دهید یا بگذارید فصل به پایان برسد و هرکس را که می خواهید سرکار آوردید. بعد از آن جلسه مدام برای من مشکل ایجاد می کردند و تا یک هفته تمرین تیم من را بر هم زدند. دیگر اطمینانی به مدیریت نداشتم به همین دلیل سایر اعضای کادر فنی را در جریان جلسه قرار دادم. این مسائل تمرکز همه ی ما را برهم زد و دیشب هم گفتند به خاطر نتایج ضعیف نفت آبادان من را برکنار کردند. این در حالی است که اگر بنا به نتایج ضعیف باشد دو مربی قبلی من خیلی زودتر از من باید برکنار می شدند.

فیروزی در ادامه درباره ی این صحبت که گفته می شود یکی از دلایل برکناری اش صادر نشدن کارت بازی بوده است، گفت: من هم شنیده ام که گفته اند کارت بازی من صادر نشده و یکی از دلایل برکناری من این مساله بوده است، این درحالی است که تنها یک بار این امر مشکل ساز شد که آقای تاج آن را حل کرد و مجوز سرمربیگیری من را صادر کرد. حتی در یک بازی نیم ساعت قبل از شروع مسابقه سرپرست باشگاه به من زنگ زد و گفت به ما گفته شده شما حق نشستن بر روی نیمکت را ندارید و تلفن اعضای فدراسیون هم خاموش است و نمی توانیم مسئله را امروز حل کنیم، من هم به ایشان گفتم که می دانم این مسائل از کجا آب می خورد، باشد، مشکلی ندارد. من روی نیمکت نمی نشینم ولی جواب مردم را خودتان بدهید. نیم ساعت بعد دوباره با من تماس گرفتند و گفتند مشکل حل شده است.

سرمربی سابق نفت آبادان در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان نفت آبادان از برکناری او و آمدن عبدالله ویسی اطلاعی داشتند به ایسنا گفت: تعدادی از بازیکنان می دانستند و حتی این امر را به من گفتند ولی این که در بازی آنها تاثیر بگذارد و نوع نگاهشان به من عوض شود را نمی توانم با قطعیت بگویم. با این حال اعتقاد دارم از رضائیان و گودرزی هر کاری بر می آمد چرا که من نظر آنها را قبول نکردم.

فیروزی در پاسخ به این سوال که چرا عبدالله ویسی را به عنوان مشاور فنی قبول نکرده است، گفت: هر کسی که اضافه شود باید با نظر من باشد. شاید من با آن فرد نتوانم کار کنم و یا احساس کنم نمی تواند به ما کمک کند، من مسئول فنی تیم هستم و باید پاسخگو باشم. اگر هر کسی با نظر مدیریت به کادر اضافه شود سنگ روی سنگ بند نمی شود.

او در پایان در پاسخ به این سوال که چرا رضاییان و گودرزی از ابتدا با او مشکل داشتند گفت: چون آقای صالحی، بنادری و زارعی از ابتدا حامی من بوده اند آن دو نفر با این افراد مشکل و خصومت های خودشان را داشتند و به همین دلیل از من حمایت نمی کردند و تلاش داشتند مرا کنار بزنند. شاید من به گونه ای قربانی یک جنگ مدیریتی شده بودم. حتی بعد از برکناری کاستا آقای صالحی تلاش می کرد که من را به تیم بیاورد و این دو فقط برای مخالفت با صالحی مخالفت می کردند.