به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه ای « الحیات» ، همزمان با برگزاری نخستین انتخابات شوراهای استانی در عراق بدون حضور اشغالگران، چند مرکز انتخاباتی در برخی استان های این کشور هدف حملات تروریستی و انفجار بمب های صوتی و خمپاره هاون قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، چند خمپاره هاون به سوی مراکز انتخاباتی در منطقه « اللطیفیة» شلیک شد که هیچ زخمی به همراه نداشت.

سه بمب صوتی نیز در نزدیکی مراکز انتخاباتی در تکریت، مرکز استان « صلاح الدین» منفجر شد که خوشبختانه هیچ قربانی به همراه نداشت.

بنا بر این گزارش، در استان « بابل» واقع در جنوب بغداد نیز به دلیل شلیک خمپاره هاون، دو نفر از اعضای یک خانواده زخمی شدند. این خمپاره به منزلشان در محله « الاطباء» در منطقه « المسیب» واقع در شمال حله و مرکز این استان اصابت کرد.

علاوه بر این، شلیک یک خمپاره هاون به منطقه « الحامیة» در مسیب، یکی از عناصر پلیس عراق را زخمی کرد.

در انفجار یک بمب در نزدیکی مرکز انتخاباتی در منطقه « جرف الصخر» در شمال حله، دو نفر زخمی شدند.

شبکه العربیة نیز در خبری فوری از بمب گذاری در « دیالی» خبر داد.

خبرنگار فارس در بغداد نیز به نقل از « مقداد الشریفی» سخنگوی رسمی کمیساریای عالی و مستقل انتخابات علاوه بر تایید شلیک خمپاره در تکریت عراق گزارش داد که نیروهای امنیتی عراق یک بمب در نزدیکی مرکز رای گیری در منطقه اللطیفیة، جنوب بغداد را خنثی کرده اند.

بر اساس این گزارش، نیروی مبارزه با مواد منفجره عراق، یک بمب کاشته شده در یکی از جاده های منتهی به مراکز انتخاباتی در روستای شیخ « حمد» از بخش های منطقه « شرقاط» در شمال « صلاح الدین» را خنثی کردند.

علاوه بر این، تروریست ها چند مرکز انتخاباتی در منطقه « طوزخورماتو» را هدف قرار دادند و چند بمب صوتی در منطقه « سلیمان بک» منفجر شد.

یک منبع آگاه در پلیس عراق نیز گفت: ۱۰ بمب صوتی در مراکز مختلف انتخاباتی با اکثریت ترکمانی نیز منفجر شده است. هدف از این اقدامات نیز، ترساندن شهروندان عراق و جلوگیری از شرکت آنها در انتخابات است تا روند رای گیری مختل شود.

انتخابات شوراهای استانی عراق از ساعت هفت صبح امروز در ۱۲ استان این کشور آغاز شد و تا ۵ عصر ادامه خواهد داشت تا نزدیک به ۱۴ میلیون واجد شرایط، آرای خود را تحت تدابیر شدید امنیتی به صندوق بریزند.

شرکت کنندگان در این انتخابات باید ۳۷۸ نفر را از میان ۸ هزار و ۱۳۸ نامزد وابسته به بیش از ۲۶۰ جریان و گروه سیاسی، انتخاب کنند.