به گزارش پارس ؛ فارس به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت: پنتاگون در حال نهایی کردن قرارداد فروش ۱۰ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به متحدان نظامی خود در خاورمیانه است.

این قرارداد که بیش از یک سال فرایند مذاکرات، هماهنگی و توافقات آن به طول انجامیده است شامل فروش هواپیماهای « اسپری ۲۲» ، مخازن سوختی پیشرفته و سیستم دفاع موشکی هوایی به اسرائیل و همچنین جت های جنگنده فالکن، اف ۱۶ به ارزش ۵ میلیارد دلار به امارات متحده عربی است.

به گفته این مقام پنتاگون که چاگ هیگل وزیر دفاع آمریکا را در سفر به خاورمیانه همراهی می کند، امارات و عربستان همچنین اجازه دارند تسلیحاتی دیگری با توانایی درگیر کردن دشمن در فواصل زیاد و دقت بیشتر خریداری کنند.

براساس این گزارش، این قرارداد یکی از پیچیده ترین پکیج های فروش تسلیحات در تاریخ آمریکا محسوب می شود. این مساله نه تنها مربوط به نوع تسلیحات فروخته شده بلکه از این جهت مهم است که همزمان امارات، عربستان و اسرائیل را تجهیز می کند.

رویترز نوشت: نهایی شدن این توافق تسلیحاتی درحالی اعلام میشود که چاک هیگل قرار است برای اولین بار از زمانی که ریاست پنتاگون را در اختیار گرفته است به اسرائیل، اردن، عربستان سعودی، مصر و امارات سفر کند.