به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه، افزود: اقتصاد دولتی و تک محصولی بودن آن، کشور را از لحاظ شرایط اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار داده است؛ اصلاح ساختارهای اقتصادی، مدریت اقتصادی صحیح و بکارگیری سیاست خارجی مناسب و کارشناسانه می تواند راه گشای مسائل اقتصادی شود.

وی تصریح کرد: کشور از یک سوء مدریت اقتصادی رنج می برد که باید در مرحله اول مدریت مناسب اقتصادی را جایگزین سیاست های اقتصادی و پس از آن برنامه های دیگر را به موازات آن اجرا کنیم.

وی با بیان این که، شاهد سیاست زدگی فرهنگ، ورزش و اقتصاد کشور هستیم، گفت: همه این موارد مقوله ای جداگانه دارند که باید مرز مشخصی بین آنها حاکم باشد، ولی متاسفانه امروز تمامی بخش های کشور از سیاست زدگی رنج می برد که باید این فساد را از جامعه ریشه کن کرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان این که، اقتصاد مردمی باید جایگزین اقتصاد سوسیالیتی و لیبرالیستی قرار گیرد، اظهار کرد: طرح فدرال اقتصادی مطرح شده، خاص محیط سیاسی و فرهنگی کشور طراحی شده که اگر تحقق یابد شاهد پیشرفت چشمگیر کشور و شکوفایی آن خواهیم بود.

وی همچنین با تاکید بر این که، بهبودی روابط بین الملل نقش موثری در توسعه اقتصادی خواهد داشت، گفت: باید توجه داشته باشیم تعامل مستقیم با کشور های غربی تضمین کننده بهبودی وضعیت اقتصادی نخواهد بود؛چرا که قبل از انقلاب اسلامی کشور تعامل مناسبی با این کشور ها داشته، ولی همچنان از لحاظ اقتصادی پیشرفت مناسبی نداشته است.

یکی از حاضرین در این نشست از رضایی سوال کرد در برخی از سخنانتان که در رسانه ها منتشر شد، فرمودید در رابطه با حمایت از فلسطین باید تجدید نظر شود و حمایت های بی مورد و اجمالی از این کشور صورت نگیرد، لذا با توجه به این که، مواضع اصلی کشور در رابطه با سیاست خارجی را رهبر معظم انقلاب مشخص می کند، فکر نمی کنید این بیانات شما فقط یک شعار انتخاباتی است؟ که رضایی پاسخ داد: کاملا صحیح می فرمایید، مواضع اصلی کشور در رابطه با سیاست خارجی را رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص می کنند، اما ما در چارچوب قانون عمل خواهیم کرد و هرگز از خطوط قرمز رهبری و نظام عبور نخواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر این که، اگر رییس جمهور شوید چه سرنوشتی در انتظار مسائل هسته ای کشور خواهد بود، گفت: اگر رییس جمهور شوم بی شک رژیم صهیونیستی و دیگر کشور های غربی هیچگونه تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران، نخواهند داشت؛ چرا که در رابطه با این موضوع تمامی شبهات موجود در رابطه با مسائل هسته ای کشور را برطرف خواهیم کرد و گفت وگو های جامع تری را دنبال می کنیم تا دیگر بهانه ای برای تهدید وجود نداشته باشد.

وی همچینن در پاسخ به سوالاتی در رابطه با هدفمندی یارانه ها، تصریح کرد: اصل هدمندی یارانه ها باید ادامه باید، ولی متاسفانه اجرای این قانون در کشور با مشکلاتی همراه است به طوریکه به جای تاثیر مستقیم در اقتصاد کشور، تاثیر معکوس دارد.

وی تصریح کرد: ارائه یارانه کشاورزی و دانشجویی را نیز در دستور کار قرار داریم که به طور مفصل ابعاد مختلف آن بازگو خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که، تیم کاری خود را اعلام خواهم کرد تا مردم با توجه به آن تصمیم گیری داشته باشند، اظهار کرد: اگر رییس جمهور شوم رییس بانک مرکزی را خانم قرار خواهم داد.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با ائتلاف انتخاباتی، اظهار کرد: با ائتلاف قبل از انتخابات مخالفم، چرا که معتقدیم تفرقه جدیدی را به وجود می آورد، برای همین ائتلاف پس از پیروزی در انتخابات را مطرح کردیم و در تشکیل دولت از ظرفیت تمامی نخبگان استفاده خواهیم کرد.

وی همچینن در پایان و در جمع دانشجویان گفت: اگر رییس جمهور شوم سربازی حرفه ای را جایگزین سربازی اجباری خواهم کرد.