به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در جمع دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد.

وی در ابتدا با اشاره به تاریخچه انتخابات در جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در اولین انتخابات در ایران، فضا فضای انقلابی بود و بنی صدر هم کسی بود که از پاریس خودش را همراه امام نشان دادو تصوری بوجود آورد که جزء مشاورین امام هست و با زیرکی خاصی موضع گیری کرد و با ملاقاتی که با امام داشت چنین وانمود کرد که من برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری از امام تائیدیه گرفتم.

حسین فدایی افزود: نامزد جامعه روحانیون مبارز بنی صدر بود و در همان روزهای اول نیز بنی صدر با روحانیت مقابله کرد، از همان جایگاهی که رأی آورده بود به مقابله برخواست، وی با تبعیت از امام وارد انتخابات شد اما در ادامه با همین جایگاه مقابله کرد.

وی افزود: اما به هرحال مردم و انقلاب از دیدگاه التقاطی و لیبرالیستی این جریان عبور کردند، این ظرفیت انقلاب است که در درون خودش افرادی که افکارشان با مبانی انقلاب سازگاری ندارند را حذف می کند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران ادامه داد: این عظمت امام و رهبری است که به آراء مردم احترام می گذارند و شاهدیم که با تمام آنچه بنی صدر در قبال انقلاب و امام انجام داد، امام در همه موارد بنی صدر را نصیحت می کرد و زمانی که بنی صدر با منافقین یکی شد و اقدامات مسلحانه را شروع کردند، نظام با وی برخورد جدی کرد.

وی همچنین با اشاره به رئیس جمهور شدن هاشمی بعد از جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: ما بعد از جنگ به دنبال رئیس جمهوری بودیم که اصول و ارزش های انقلاب و شهیدان را ادامه دهد، هاشمی نیز کسی بود که یار امام بود و توانست در آن دوران رئیس جمهور شود، تیمی که همراه وی بود بخصوص تیم اقتصادی، چقدر گفتمان انقلاب اسلامی را باور داشتند؟ تیمی که بعدها به حزب کارگزاران معروف شدند چقدر مسیر شهدا و مسیر جبهه و جنگ را باور داشتند؟ در این دوران دولت شاخصه های گفتمان انقلاب را نقل می کرد و نه اصل گفتمان را.

وی افزود: در دوره هاشمی، مدیریت با پول و نه مدیریت بر پول وجود داشت. آن دولت فرهنگ رفاه طلبی را به وجود آورد، فرهنگی که شکل گیری طبقه ویژه ها در حکومت را جایز می داند زیرا توسعه اقتصادی را بدین گونه معنی می کردند که عده ای باید سرمایه دار شوند تا عده دیگری زیر سایه آنان به نون و نوایی برسند.

فدایی خاطرنشان کرد: البته انقلاب از این طرز تفکر هم عبور کرد، در دوره بنی صدر اصل نظام مورد حمله بود اما در دوره هاشمی، ما شاهد حمله به شاخص های گفتمان انقلاب را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: مسئول مطالعات استراتژیک در این دوره موسوی خوئینی ها بود و تمام تیمی که بعدها به مشارکت معروف شد و آنان در این مرکز برای ساقط کردن جمهوری اسلامی مشاوره می دادند، اینان گفتمانی را طراحی کردند که بتواند با گفتمان انقلاب اسلامی مقابله کند در حالیکه رهبری در همان دوران بیان داشتند که توسعه منهای عدالت برای ما قابل قبول نیست.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد تصریح کرد: مردم برای چه هدفی انقلاب کردند و حال مسئولان اجرایی کشور در دوره هاشمی برای چه هدفی بر سر کار آمدند، در این دوره اشرافی گری آرام آرام در ذهن مسئولان شکل می گرفت و این طرز تفکر را تئوریزه کردند و می خواستند باورهای انقلابی مردم را به اشرافی گری سوق دهند و ما شاهدین که این طرز تفکر و این مسلک نه تنها جای گفتمان انقلاب را نگرفت بلکه به حاشیه رفت.

حسین فدایی افزود: به علت اینکه در دوره هاشمی فضای بسته سیاسی حاکم بود باعث شد شعار دولت بعدی که توسعه سیاسی بود مورد اقبال مواجه شود، در حقیقت یک نامزدی برای اینکه رأی بیاورد خود را معتقد به امام و گفتمان انقلاب معرفی می کند، دولت اصلاحات نیز با شعار « سه سید حسینی» ورود پیدا کرد با شعار « خط امام» وارد انتخابات شدند، حال آیا در همین مسیر حرکت کردند؟

وی ادامه داد: در روزنامه های زنجیره ای در دوره اصلاحات به تمام مقدسات مردم توهین شد، به پیامبر، به امام حسین و به شهدا، مسئولان دوره اصلاحات می گفتند چرا باید اسم کوچه ها را به نام شهدا کنیم با این کار مردم افسرده می شوند، آیا خط امام و شهدا این بود؟ البته در این مرحله نیز انقلاب در قبال افرادی که با گفتمان انقلاب آمده بودند اما شاخص های گفتمان را مورد هجمه قرار دادند عبور کرد، این نشان از عظمت گفتمان انقلاب است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: بعد از این دو دولت، آحاد ملت گفتند: ما به دنبال فردی هستیم که ویژگی های گفتمان انقلاب را اجرا کند البته رهبری با فرمایشات و جهت دهی هایشان گفتمان اصیل انقلاب را زنده نگه داشته بودند، در همین مسیر مردم احمدی نژاد را برای ریاست جمهوری انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه جهت گیری مردم در انتخابات سال ۸۴ درست بود افزود: مردم به دنبال احیای گفتمان انقلاب اسلامی بودند و از دولت های گذشته درس گرفتند، رأی مردم رأی به احیای گفتمان انقلاب اسلامی بود، این اشتباه بزرگی از اطرافیان احمدی نژاد است که فکر می کنند رأی مردم رأی ذاتی به احمدی نژاد است.

وی افزود: احمدی نژاد از عدالت و ساده زیستی و از امام و رهبری سخن می گفت، وی سخن از مبارزه با فقر و فساد و تبعیض می کرد، در همین راستا نیز عده ای برای عبور از گفتمان توسعه سیاسی و اقتصادی دو دولت قبل و رسیدن به گفتمان انقلاب اسلامی چلّه نشینی کردند.

وی تصریح کرد: اما زمانی نگذشت که آن باورها در ذهن مسئولان اجرایی کشور عوض شد و برای اینکه به نظر رهبری عمل نکنند ۱۱ روز خانه نشینی کردند، برای عدم تمکین به امر مولا چنین اقدامی صورت گرفت و حال شاهدیم که انقلاب با پدیده ای به نام جریان انحرافی مواجه است.

حسین فدایی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) فرمود: امام (ره) می فرمایند: فقه فلسفه عملی حکومت است بدین معنی که مسئولان اجرایی ما راهی ندارند جز اینکه از مسیر فقاهت و مرجعیت حرکت کنند، حال کسی از راه می رسد و گفتمان ایرانیت را در مقابل گفتمان اسلام قرار می دهد، گفتمان بیداری انسانی را در مقابل گفتمان بیداری اسلامی قرار می دهد، این یعنی انحراف؛ و باز ما شاهد عظمت فرهنگ انقلاب هستیم که این جریان را نیز در درون خود هضم می کند.

وی ادامه داد: البته نمی توان جریان عمومی دولت را اینگونه تفسیر کنیم، جریان عمومی کشور و دولت خدمات بسیاری را برای کشور انجام داده است اما دغدغه ما این است که این طرز تفکر جریان انحرافی با گفتمان انقلاب زاویه پیدا می کند و نتیجه اش این است که خودشان به حاشیه خواهند رفت.

حسین فدایی با اشاره به اینکه حال باید به گونه ای عمل کنیم که به گذشته بر نگردیم، خاطرنشان کرد: حال ما در آستانه یک انتخاب قرار گرفته ایم، ما باید کسی را انتخاب کنیم که نقاط ضعف دولتهای گذشته را نداشته باشد و نقاط مثبت دولتهای گذشته را در دولت آینده شاهد باشیم.

وی در ادامه در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد با اشاره به ائتلاف های موجود تصریح کرد: ائتلاف های موجود می خواهد در درون گفتمان اصلی انقلاب حرکت کند، تنها در مقام نوع باورمندی و نحوه تحقق گفتمان اصلی انقلاب توسط این افراد شک و تردید وجود دارد.

فدایی افزود: عده ای خود را متعلق به اصلاحات می دانند و نه جریان فتنه و مدعی هستند اصلاحات را در ذیل گفتمان انقلاب قبول داریم، گروه دیگری نیز وجود دارند که مشهور به جریان انحرافی هستند، یک عده هم که اصولگرا هستند با نام ائتلاف پیشرفت و ائتلاف پنج گانه و مستقل در انتخابات ورود پیدا کردند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: در گذشته ارزیابی صلاحیت های فردی، ارزیابی کارآمدی و ارزیابی مقبولیت مهم بود و هرکسی در این سه شاخه بیشترین امتیاز را می آورد، برای انتخاب اولویت داشت در حالیکه طرح جدید این است که کاندیدای موجود ظرفیت عملیاتی کردن گفتمان انقلاب را داشته باشند، کاندیدا باید ظرفیت تعامل برای تامین منافع ملی را داشته باشد، اینها شرط لازم است و کارآمدی و مقبولیت شرط کافی است.

حسین فدایی در ادامه خاطر نشان کرد: قطعاً افرادی مانند جلیلی و زاکانی افرادی هستند که به گفتمان انقلاب اسلامی، باورمند هستند و کارنامه شفاف و درخشانی دارند. اینان باورمندیشان به گفتمان امام و انقلاب معلوم و آشکار است.

وی همچنین در این باره که چه تضمینی وجود دارد رئیس جمهور آینده از گفتمان انقلاب زاویه نگیرد و منحرف نشود، گفت: این تضمین را در انتخاب درست باید بوجود آوریم؛ دیگر اینکه بر انتخابمان نیز نظارت کنیم و هرجا انحراف دیدیم تذکر دهیم پس انتخاب درست و نظارت درست تضمین کننده آینده است.

فدایی همچنین درباره جبهه پایداری تصریح کرد: جبهه پایداری مدت ها است اسم معرفی می کند اما نامزد قطعی خود را هنوز به طور رسمی معرفی نکرده است، بدنه اصلی جبهه پایداری را افراد حزب الهی و متدنی شکل می دهند البته نقدهایی به این جبهه نیز وجود دارد.

فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران در پایان سخنان خود در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: ائتلاف پیشرفت، ائتلاف درستی است چون مرجعیت تصمیم گیری درحال حاضر در اصولگرایی دچار خدشه شده است همچنین تکثر در اصولگرایان در نهایت به ضرر اصولگرایان خواهد بود و هرکس بتواند نقش مرجعیت را اجرا کند و بر اصول انقلاب بایستد کار ارزشمندی انجام داده است حال اگر این ائتلاف همین مسیر را اجرا کند کار درستی کرده است و در واقع این ائتلاف باید اصلح را با شاخص های رهبری بسنجد.