به گزارش پارس ، فارس به نقل از پایگاه خبری « المنار» ، روزنامه اسرائیلی « یدیعوت آحارانوت» پرده از تلاش های گسترده موساد برای جذب نیروهای جدید جاسوسی در کشورهای عربی مخصوصا امارت و دبی برداشت.

این روزنامه افزود: این پروژه در راستای فعالیت های متعدد موساد در شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر و یوتیوب با نام « با دشمنانی این چنینی نیاز به دوستانی داریم» انجام می شود.

به گفته این روزنامه موساد تبلیغات فراوانی در اینترنت دارد که از کاربران می خواهد به پایگاه این سازمان مراجعه کنند و فهرستی طولانی از مشاغلی که موساد برای استخدام عرضه می کند را مشاهده کنند.

یدیعوت آحارانوت با اشاره به ماجرای « زندانی ایکس» تأکید می کند که تجربه این جاسوس آمریکایی نشان می دهد که این روش برای جذب نیرو در موساد ناموفق بوده است.

این روزنامه گزارش می دهد که آگهی استخدام موساد بسیار جذاب است به طوری که کاربران را این گونه مورد خطاب قرار می دهد: اگر جسارت دارید اگر باهوش و عاقل هستید، اگر می توانید احساسات مردم را تحت تأثیر قرار دهید و در آنها انگیزه ایجاد کنید، احتمالا از ماده ای ساخته شده اید که ما به دنبال آن هستیم؛ اگر همه این شرایط را دارا هستید درهای سازمان موساد به روی شما باز است.

آگهی های دیگری با ارسال پیام به برخی افراد منتشر می شود که در این آگهی آمده: نیاز به زنان و مردانی برای استخدام در سازمان موساد داریم که ابتکار و چالش را دوست داشته باشند و به دنبال شغلی غیر عادی و پویا باشند.

این شغل سفرهای فراوان کوتاه به خارج از کشور را نیز به همراه دارد و سبک زندگی غیر عادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد و دوره کار آموزی آن یک سال خواهد بود.

در این آگهی از افرادی که توانایی سخن گفتن به زبان های فارسی، عربی و آموزش زبان های خارجی را دارند و متخصص رشته های فناوری، شیمی، آزمایشگاه، مهندسی طراحی، وکالت، روانشناسی، نگهبانی و نجاری هستند دعوت به همکاری شده است.