به گزارش پارس ، فارس به نقل از هفته نامه فلسطینی المنار، منابع آگاه به نقل از محافل امنیتی صهیونیستی افشا کردند که در این اواخر سفر هیئت های امنیتی صهیونیستی به کشورهای عربی منطقه از جمله کشورهایی که با این رژیم، روابط دیپلماتیک و امنیتی آشکار و علنی ندارند، به شدت افزایش یافته است.

این منابع در ادامه تاکید کردند که سفر این هیئت های صهیونیستی از این کشورهای عربی و منطقه ای به دعوت های رسمی آن کشورها صورت می گیرد.

این محافل امنیتی به نقل از یک مقام مسئول صهیونیستی گفتند که ترتیب این سفرها و دیدارها توسط کانال های ارتباطی ویژه موجود در دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی داده می شود.

این منابع افزودند: اکثر این دیدارها در کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس انجام می شود و در راس دستور کار این هیئت های امنیتی جلب رضایت کشورهای منطقه و عربی جهت افزایش همکاری های خود در حوزه های مختلف از جمله حوزه های امنیتی و اطلاعاتی و مبادله اطلاعات بین دو طرف است.

این مقام صهیونیستی در ادامه اظهارات خود به تمایل بسیار کشورهای عربی به طور عام و کشورهای عربی حوزه خلیج به طور خاص جهت برقراری رابطه با دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل اشاره کرد.

به اعتقاد این مقام مسئول صهیونیستی این تمایل کشورهای عربی حوزه خلیج فارس جهت برقراری رابطه با سرویس های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیلی برای جلب توجه دولت آمریکا جهت جلب بیش از پیش حمایت های آمریکا از رژیم های حاکم بر این کشورهاست.

وی همچنین افشا کرد که میزان قراردادهای نظامی و تسلیحاتی بسته شده بین شرکت های نظامی و تسلیحاتی صهیونیستی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس افزایش ۵۰ درصدی را به ثبت رسانده است و دلیل این مدعا قرارداد تسلیحاتی است که در این اواخر بین یک شرکت امنیتی اسرائیلی و دو کشور عربی حوزه خلیج فارس منعقد شده است.

این مقام مسئول صهیونیستی در ادامه گفت که براساس این قرارداد یک شرکت امنیتی اسرائیلی مسئولیت نظارت بر ترمیم و بازسازی سیستم های امنیتی فرودگاه های این دو کشور عربی را برعهده می گیرد.

وی گفت: دیدارهای امنیتی مسئولان اسرائیلی با مقامات کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همچنین بررسی و بحث و تبادل نظر درباره مسائل مختلف منطقه از جمله بحران سوریه و همچنین آینده این بحران و اوضاع در این کشور را هم در برمی گیرد.

این مقام مسئول صهیونیستی تاکید کرد که سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تلاش بسیاری می کنند تا زمینه مشارکت و دخالت نظامی سوریه در بحران سوریه را فراهم کنند، به همین منظور این کشورها در صدد هستند تا روابط محرمانه خود را با اسرائیل در این مرحله و پیش از آغاز مرحله عادی سازی علنی و آشکار روابط، توسعه داده و تقویت کنند.