به گزارش پارس ، به نقل از ایسنا، پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) مردی را به اتهام ارسال نامه سمی به اوباما بازداشت کرد. اف. بی. آی در این باره اعلام کرد که این مرد اهل کورینت در ایالت جنوبی می سی سی پی است. گفته می شود نامه ها که به سم مرگ آور" ریسین" آغشته بودند، توسط همین مرد تهیه و ارسال شده اند.

این نامه ها به آدرس باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، سناتور راجر ویکر، نماینده حزب جمهوری خواه در ایالت می سی سی پی و یکی از نمایندگان قوه قضائیه این ایالت ارسال شده بودند.

گفته می شود که اف بی آی هنوز هیچ رابطه ای میان ارسال نامه های سمی و اقدام تروریستی در جریان دوی ماراتن در بوستون به دست نیاورده است.

ادامه روند تحقیقات

تحقیقات گسترده در رابطه با ارسال این نامه ها همچنان ادامه دارد. ابتدا باید مشخص شود که آیا واقعا سم مرگ آور" ریسین" در نامه ها وجود داشته است یا خیر. برای قطعی شدن نتیجه، آزمایش دیگری روی نامه انجام شده است.

سم ریسین که به صورت پودر است، یکی از قوی ترین سم های گیاهی است و به مقدر بسیار کم نیز می تواند کشنده باشد.

گفته می شود که اثر سم ریسین یک هزار برابر بیش از سیانور است. این سم از طریق استشمام، خوردن و یا تزریق به بدن انسان وارد می شود.

گئورگی مارکوف، مخالف دولت بلغارستان، در سال ۱۹۷۸ توسط همین ماده به قتل رسید. وی در لندن در نزدیک خانه اش در یک ایستگاه اتوبوس بود که بدن او را با چتر آغشته به سم ریسین آلوده کردند. گئورگی مارکوف چهار روز پس از این حادثه درگذشت. پلیس نتوانست عاملان جنایت را بیابد.