به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رییس جمهور به منظور شرکت در آیین تحلیف نیکولاس مادورو - رییس جمهور جدید ونزوئلا - عازم این کشور آمریکای لاتین شده است.

اسفندیار رحیم مشایی مشاور رییس جمهور و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس جمهور، صالحی وزیر امور خارجه، بقایی معاون اجرایی رییس جمهور، میرتاج الدینی معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی، زریبافان رییس بنیاد شهید و غلامحسین الهام سخنگوی دولت، احمدی نژاد را در این سفر همراهی می کنند.

احمدی نژاد پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران به تشریح دلایل سفر خود به این کشور آمریکای لاتین پرداخت.

رییس جمهور گفت: رابطه ما با ونزوئلا یک رابطه راهبردی و نماد رابطه ما با آمریکای لاتین است.

وی در ادامه اظهار کرد: جهت گیری کشورهای آمریکای لاتین به سمت دیدگاههای چاوز در حال حرکت است و حلقه دولتهای انقلابی گسترده تر می شود.

احمدی نژاد با اشاره به انتخاب مادورو به عنوان رییس جمهور جدید ونزوئلا افزود: بسیاری از بدخواهان ملتها علاقه نداشتند که راه چاوز ادامه پیدا کند و می خواستند مردم ونزوئلا از این راه برگردند ولی مردم این کشور با هوشمندی راه چاوز انتخاب کردند.

  بیش از یک ماه پیش رییس جمهور سابق ونزوئلا هوگو چاوز به دلیل سرطان فوت کرد و یکشنبه هفته جاری انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا برگزار شد که نیکولاس مادورو با پیروزی بر رقیب خود به عنوان رییس جمهور جدید ونزوئلا از سوی مردم این کشور انتخاب شد.

مادورو پیش از این در زمان ریاست جمهوری چاوز، وزیر امور خارجه و معاون رییس جمهور بود و در دوران بیماری چاوز اداره امور کشور را بر عهده داشت. وی بعد از فوت چاوز نیز به عنوان رییس جمهور موقت سوگند خورد و تا زمان برگزاری انتخابات هدایت امور در این کشور را بر عهده داشت.