به گزارش پارس به نقل از مهر، نشست سه جانبه میان نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب، اخضرالابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه و همچنین بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در ژنو برگزار می شود.

به گفته یک مسئول در اتحادیه عرب، این نشست روز دوشنبه میان العربی، الابراهیمی و بان کی مون با هدف بررسی بحران سوریه و ماموریت الابراهیمی برگزار می شود.

خاطر نشان می شود رسانه های خارجی اخیرا از نارضایتی اخضرالابراهیمی از موضع اتحادیه عرب به سبب حمایت از گروههای مخالف سوری و دادن کرسی دولت سوریه به آنها خبر داده بودند، الابراهیمی رویکرد اتحادیه عرب را به زیان تلاشهای خود برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه دانسته بود و به همین سبب از تمایل خود برای کناره گیری خبر داده بود. با این حال بان کی مون اعلام کرد الابراهیمی همچنان به عنوان نماینده بین المللی در امور سوریه به ماموریت خود ادامه خواهد داد.

ادعای ائتلاف مخالفان سوری: هیچ گروه تروریستی در سوریه وجود ندارد

خبر دیگر اینکه ائتلاف مخالفان سوری مدعی شده است هیچ گروه تروریستی در خاک سوریه وجود ندارد. این ادعا که در واکنش به اظهارات چهارشنبه شب بشار اسد مطرح شده در حالی است که حتی شبکه القاعده عراق رسما همپیمانی خود را با جبهه النصره که در فهرست تروریستی آمریکا نیز قرار گرفته، اعلام کرده است.

مخالفان سوری مدعی شده اند گروههایی که در سوریه با نظام می جنگند، تروریست نیستند و آنها در حال حمایت از مردم هستند. بشار اسد تاکید کرده بود دولت، ملت وارتش سوریه با گروههای تروریستی مسلح و تکفیری مورد حمایت غربی ها و متحدانشان روبرو است، اما هیچ مسامحه ای در مقابله با این گروهها در کار نیست.

از سوی دیگر سمیح المعایطه وزیر اطلاع رسانی سابق اردن در گفتگو با اسکای نیوز عربی در واکنش به انتقادهای شدید بشار اسد از اردن به سبب تسهیل عبور تروریستهای آموزش دیده به سوریه مدعی شد اردن مرزهای خود را کنترل می کند.