به گزارش پارس به نقل از جام نیوز، برگزاری همایش چند میلیاردی تقدیر از مسئولان سفرهای نوروزی در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی علاوه بر آنکه انتقادات گسترده ای را از دلسوزان نظام و نهادهای مردمی به همراه داشته است، توجه رسانه های بیگانه را نیز به خود جلب کرده است.

شبکه بی بی سی، ارگان رسمی دولت انگلیس، که این روزها توجه ویژه ای به تحرکات انتخاباتی جریانات سیاسی در داخل ایران دارد در گفت و گو با میهمان خود به بررسی علت برگزاری چنین همایشی از سوی دولت پرداخت.

مجری بی بی سی با اشاره به سخنان روز گذشته آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، که با هشدار نسبت به سوء استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی گفته بود: متاسفانه پاره ای اقدامات که با بودجه های دولتی به معنای اعم آن صورت می گیرد، رنگ و بوی انتخاباتی دارد. از نامور حقیقی پرسید: فکر می کنید چه اتفاقی افتاده است که آیت الله لاریجانی چنین هشداری داده است؟ که وی با اشاره به این میتینگ صد هزار نفری در استادیوم آزادی پاسخ داد:

این میتینگ در حقیقت یک نمایش چند منظوره است و یک زور آزمایی عمومی و نمایش قدرتی ایست از سوی احمدی نژاد که پیام های متفاوتی را برای حاکمیت می فرستد.

اول آنکه؛ احمدی نژاد در حقیقت دارد از منافع عمومی یک نمایش قدرتی را نشان می دهد تا بگوید هواداران زیادی در سطوح مختلف بوروکراتیک در ایران دارد.

دوم اینکه؛ می خواهد نشان دهد که توانایی بسیج طرفداران خود را دارد و می خواهد در آستانه انتخابات یک روحیه مجدد به طرفداران خود بدهد.

سوم اینکه؛ تیم احمدی نژاد با این اقدام از لحاظ خبری، فضای رسانه ای را به گونه ای بازسازی کرده است که تبلیغات مثبت و منفی در مورد این میتینگ و همچنین اخبار مربوط به احتمال رد صلاحیت مشایی، مشکلات اقتصادی و ضعف های عمده ای که در مورد مدیریت آقای احمدی نژاد مطرح است را به حاشیه رانده است.

حقیقی در ادامه با اشاره به واکنش های احتمالی آقای احمدی نژاد در صورت رد صلاحیت مشایی گفت: اگر واکنش آقای احمدی نژاد را در صورت رد صلاحیت مشایی، در مقابل شورای نگهبان در نظر بگیریم، این میتینگ می تواند حامل این پیام نیز باشد که اگر احمدی نژاد بخواهد دست به اقدام انتحاری بزند، توانایی بسیج نیروها را دارد و اگر هم بخواهد مصالحه کند در حقیقت نشان می دهد که با این هواداران، در عین حال آماده مصالحه برای جلوگیری از دستگیری آقای مشایی و دیگر اعضای تیمش بعد از پایان ریاست جمهوریش هست.

وی همچین در پاسخ به این سوال که دولت بارها اعلام کرده است که این همایش، با حضور اعضای دولت و اعضای خانواده کارمندان دولت برگزار خواهد شد و ربطی به مسئله انتخابات ندارد؟ گفت: تقدیر از مسئولان سفرهای نوروزی در سال های گذشته مرسوم نبوده است، آنهم در چنین حد و اندازه ای. از این گذشته امسال از مسئولان سفرهای نوروزی تقدیر شده است. در حقیقت این همایش یک بهانه ایست که با نگاه به انتخابات صورت می گیرد.

حقیقی در پایان با اشاره به پیامدهای این همایش برای آقای مشایی و برگزار کنندگان آن گفت: با توجه به اینکه هزینه های این مراسم از بودجه های دولتی مصرف می شود از جنبه قانونی می تواند برای برگزار کنندگان آن دردسر ساز باشد و از آن برای رد صلاحیت آقای مشایی استفاده شود چرا که از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی وی هزینه شده است.