به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در همایش هفتمین رییس جمهور در مسیر پیشرفت، مقاومت و عدالت که از سوی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: من از سال ۵۶ شاگرد آیت الله مصباح یزدی بودم. ایشان یک شخصیت علمی، فعال، باانگیزه و نگران نسبت به جامعه اسلامی هستند.

وی درباره ائتلاف ۳+۲ گفت: این ائتلاف ممکن است هزینه هایی هم داشته باشد اما پیام آن وحدت اصولگرایان است. بر اساس نظرسنجی ها موقعیت افراد در این ائتلاف مشخص می شود. من بعد از تعطیلات نوروز به این ائتلاف پیوستم و نظرسنجی ها باید تا پایان نیمه نخست اردیبهشت ماه وضعیت افراد را مشخص کند. امیدوارم که در این ائتلاف به نظر واحد برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلات اقتصادی کشور ناشی از چه عواملی است؟ گفت: ایران سه دهه است که با غرب مقابله می کند و همین مقابله ظرفیت هایی برای کشور ایجاد کرده است. تنگناهایی که در سیستم بانکی کشور توسط غرب و رهبری آمریکا ایجاد شد، مشکلاتی برای کشور ایجاد کرد البته از سویی ما ذخایر ارزی لازم را برای خود ذخیره نکرده بودیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در سال ۸۹ و ۹۰ صندوق توسعه ملی را شکل دادیم که قرار بود ۲۰ درصد درآمد فروش نفت و گاز در آن ذخیره شود. ما در طول دو سال توانستیم ۴۰ هزار میلیارد دلار ذخیره ارزی پس انداز کنیم اما بهتر بود به جای ۲۰ درصد، ۵۰ درصد از درآمد فروش نفت و گاز در این صندوق ذخیره شود.

وی افزود: در جلسه مشترک با دولت تصمیم گرفتیم که اتاق مبادله ارزی تشکیل دهیم تا ارز را در اختیار متقاضیان قرار دهیم و بازار ارز را از نوسانات خارج کنیم اما این کار انجام نشد.

وی با بیان این که « باید وابستگی بودجه به نفت را به حداقل برسانیم» افزود: باید همچنین هزینه های جاری کشور را کاهش دهیم و تسهیلات بانکی را به سمت تولید هدایت کنیم.

ابوترابی فرد گفت: کسانی که در برنامه چهارم توسعه نفت را از هزینه های جاری کشور جدا نکردند باید امروز پاسخگوی مشکلات کشور باشند.

وی در مورد صحبت های عثمانی یکی از نمایندگان مجلس در صحن علنی، گفت: من آقای عثمانی را می شناسم. ایشان در حوزه تحکیم وحدت اسلامی تلاش می کنند و صحبت های ایشان هیچ گونه اهانتی وجود نداشت، اما نقدی که بر صحبت های ایشان وارد بود این بود که چرا ایشان سیاه نمایی می کنند.