به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدرضا ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مورد حضور خانم ها در چیدمان کابینه خود اظهار داشت: معمولا خانم ها شانس خوبی ندارند، اما در دولت احمدی نژاد توانایی و شانس خود را نشان دادند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کابینه خود سهمیه جنسیتی قائل نمی شوم که حتما باید دو سه خانم را قرار دهم و باید موقعیت به افراد توانمند داده شود در دولت احمدی نژاد معاونان بهداشت و علمی نشان دادند که خانم ها می توانند به خوبی کار کنند.

وی در ارتباط با معرفی معاون اول خود ابراز داشت: نامزدها اگر همکاران خود را معرفی کنند به مخاطب توان شناسایی بهتر را می دهند در مورد معاون اول فکرهایی کردم که اکنون لو نمی دهم.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری عنوان کرد: طبق نظرسنجی ها تصمیم داریم در نهایت به یک نظر واحد برسیم و راه را برای ائتلاف با دیگر جبهه های اصولگرایان نبستیم.

دولت نباید به بهانه تشویقی دادن سوء استفاده تبلیغاتی کند

باهنر ابراز داشت: همایشی که دولت با دعوت از ۱۰۰ هزار نفر قصد تشویق مأموران دولتی در نوروز دارد را مصلحت نمی دانم، منهای اینکه سوءاستفاده انتخاباتی شود یا خیر، زیرا با لوح تقدیر یا اضافه حقوق هم می تواند آنها را تشویق کند.

وی افزود: اما اگر اهداف انتخاباتی پیگیری شود و از توان و امکانات دولت استفاده کنند، جرم و تخلف است و سازمان های بازرسی حتما باید این قضیه را رصد کنند، دولت می تواند عضو حزبی باشد یا از کاندیدای موردنظر خود حمایت کند، اما به بهانه تشویقی دادن حق سوء استفاده تبلیغاتی را ندارد.

فعالیت احزاب مختلف در ایران آزاد است

این نماینده مجلس با اشاره به مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در قانون اساسی فعالیت احزاب در چارچوب رعایت قوانین آزاد است، اما احزاب باید جامع، فراگیر و شناسنامه دار باشند که هرکدام از این واژه ها معنای عمیق دارد.

اصلاح طلبان را با چوب فتنه نرانیم

وی افزود: اصلاح طلبان را برای حضور در عرصه انتخابات دعوت می کنم که حتما هم می آیند با این مخالف هستم که عده ای می خواهند تمام اصلاح طلبان را با چوب فتنه برانند، باید از ظرفیت اصلاح طلبانی که در حزب اصولگرا نیستند و به ولایت فقیه و قانون اساسی معتقدند، استفاده کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسان با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسان بیشترین حق را در شورای شهر دارند، اذعان داشت: کشور نیاز به مهندسان مستعد و کارآمد دارد که با دیگر تشکل های جبهه پیروان خط امام و رهبری همگرایی می کنیم.

هاشمی رقیب اصولگرایان نیست

وی با بیان اینکه قطب احمدی نژاد و اصلاح طلبان حتما به عرصه انتخابات می آیند، اذهان داشت: اینکه اصلاح طلبان با چه چهره ای می آیند تا حدودی قابل حدس زدن نیست و این تحلیل را دارم که هیچ کدام از این قطب ها عقب نشینی نمی کنند، هاشمی رقیب اصولگرایان نیست و اگر به میدان بیاید، تصمیم اصولگرایان عوض نمی شود، اما ممکن است که آرایش نیروها تغییر کند.

عدم تایید صلاحیت کاندیدها به منزله فاسد بودن آنها نیست

باهنر در پاسخ به سئوالی که آیا رد صلاحیت برخی کاندیداها موجب ایجاد تنش در کشور نمی شود، اظهار داشت: عدم تایید صلاحیت کاندیدها از سوی شورای نگهبان به منزله فاسد بودن آنها نیست، کسی که گواهینامه پایه دو دارد به دلیل نداشتن گواهینامه پایه یک نمی تواند پشت کامیون بنشیند و این نشان از فاسد بودن او نیست.

وی افزود: بسیاری از افراد در کارهای دیگری صالح هستند، اما در ریاست جمهوری توانایی لازم را ندارند، برای مثال موحدی ساوجی چهار دوره نماینده مجلس بود که برای نامزد شدن انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شد، زیرا در نمایندگی توانایی بیشتری داشت.

مذاکره باید منفعت جدی داشته باشد

از نگاه این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری دیپلماسی با خارج باید رسمی و به روز باشد که بخش های خصوصی باید کارهای بازرگانی، تحصیل و مبادلات را انجام دهند و کنترل منافع ملی را در نظر داشته باشند که گاهی با لبخند و گاهی با اخم محقق می شود.

وی افزود: یکی از بندهای سند چشم انداز ۲۰ ساله که مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم و مقام معظم رهبری تایید کرد، تعامل مثبت در روابط خارجی است که برای رژیم صهیونیستی به دلیل نامشروع بودن هیچ برنامه ای نداریم و اگر امریکا پنجه بکس را از زیر دستکش حریر بیرون بیاورد، راه برای مذاکره باز می شود در مذاکره ها باید منفعت جدی در پی باشد.

رئیس جمهور باید راه حل ها را بفهمد/ قیمت فعلی دلار انتزاعی است

باهنر ابراز داشت: تورم عواملی مانند نقدینگی، گردش پول و تولید را دارد که نخستین قدم رئیس جمهور آینده باید رهایی کشور از این وضعیت غیرعادی باشد، بخشی از تنش ها انتظار تورمی است که رئیس جمهور اگر جامع و دارای سیاست راهبری باشد با انتخاب او به طور طبیعی تورم کاهش می یابد.

وی افزود: مقداری از پارامترهای ناهنجار انتظارات تورمی است که قیمت واقعی دلار باید ۲ هزار و ۲۰۰ به اضافه و یا منهای ۱۰ درصد باشد که قیمت حال حاضر انتزاعی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر دولت قابل اعتمادی با رئیس جمهور قدرتمند که راه حل ها را بفهمد، برای فعالان روی کار بیاید در برنامه پنجم توسعه می تواند مقطع کاملی از سند چشم انداز ۲۰ ساله را جلو ببرد.

باهنر با بیان اینکه رشد اقتصادی باید هشت و نیم درصد باشد، متذکر شد: متوسط رشد اقتصادی هشت سال گذشته چهار درصد بوده است از طرفی باید نرخ تورم تک رقمی باشد که رکورد ۴۰ درصد در سال ۹۲ قابل تأمل نیست و تورم ساختاری در کشور ۲۰ درصد است.

وی افزود: رئیس جمهور آینده بعد از گذشت مراحل زمانی برای چیدمان کابینه پنج ماه تا پایان سال فرصت دارد در دو سال تورم را می تواند ۲۰ تا ۱۸ درصد برساند که کاهش تورم ساختاری نیازمند دو دوره کامل ریاست جمهوری است.

عده ای نظرسنجی ها را نظرسازی می دانند

وی درمورد نظرسنجی های انتخاباتی اعلام کرد: ایجاد نظرسنجی های علمی و تک نفره پر هزینه است، نظرسنجی ها کم سابقه و رشد خوبی در کشور دارد، نظرسنجی در سایت ها نماینده جامعه آماری کشور نیست.

باهنر ادامه داد: برخی نظرسنجی ها را نظرسازی می دانند و ما به نظرسنجی های صدا و سیما، نیروی انتظامی، جهاد دانشگاهی و بسیج اکتفا می کنیم که به جامعه آماری کشور نزدیک است.

دولت آینده باید جامع نگر و عقل گرا باشد

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اذعان داشت: دولت باید مغز متفکر و مدبری باشد که در تمام حوزه ها توسعه معتدل داشته باشد، دولت آینده باید جامع نگر و عقل گرا باشد تا روی یک مسئله متمرکز نشود و از مسائل و حوزه های دیگر غافل شود.