به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در جمع معاون و مدیران سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: هر حرکتی که حاکی از غیرت، شجاعت، همیت و دلاوری باشد حماسه نامیده می شود؛ گاهی اوقات لازم است حماسه هایی خلق شوند تا تاثیرگذاری بیشتری هم در جامعه داشته باشد که یکی از این حماسه های بزرگ تاریخی، اقدام حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت و امامت است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) از جریان یوم الدار تا غدیر خم همواره حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین پس از خود معرفی فرموده بودند اما اعضای سقیفه انحرافی بزرگ را در اسلام بنیان گذاشتند و لازم بود شخصیتی مانند حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت به پا خیزد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خطبه فاطمه زهرا (س) در مسجد مدینه حماسه ای بزرگ و تاریخی به شمار می رود گفت: لازم است فرازهای این خطبه با هدف درس آموزی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت حجت الاسلام موسی پور در سمت استانداری قم را نوعی حماسه دانست و خاطرنشان کرد: این امر نشان می دهد در قشر روحانیون هم افرادی هستند که در سمت های اجرایی می توانند حماسه آفرین باشند.

*شریف ترین عبادت ها خدمت به جامعه است

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: شریف ترین عبادت ها آن است که انسان به دیگران خدمتی کند و به جامعه نفع برساند؛ امروز خدمات سیاسی و اقتصادی از مهم ترین امور به شمار می روند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به درایت رهبری در هدایت کشتی انقلاب پس از امام راحل گفت: دشمنان توانستند در بخشی از بیداری اسلامی نفوذ کرده و آن را استحاله کنند و این در حالی است که این موج خروشان با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت بود.

وی اضافه کرد: امروز پول های نفتی قطر موجب شده سران ۱۶ کشور عربی گردهم آیند و در آنجا تبلیغات مسمومی مبنی بر ضرورت اخراج سفرای ایران از این کشورها و نیز فراخواندن سفرای عربی از جمهوری اسلامی برای آنها صورت گیرد و این طور بیان می شود که تا وقتی ایران اسلامی وجود داشته باشد منطقه روی آرامش نخواهد دید.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به شرایط منطقه و جهان عنوان داشت: در زمینه وضعیت اقتصادی همگان در جریان هستند و گرانی ها و تورم در جامعه وجود دارد بنابراین تمام سرمایه گذاری های ما باید در راستای تحقق منویات رهبری یعنی تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی صورت گیرد.

تعدد کاندیداها موجب عقیم شدن حماسه سیاسی می شود

این مرجع تقلید با بیان اینکه تشتت کاندیداها و ثبت نام ۲۵ نفر موجب عقیم شدن حماسه سیاسی می شود خاطرنشان کرد: همه این افراد انسان های خوبی هستند و باید یک نفر را از میان خود انتخاب کنند زیرا زمینه خلق حماسه در جامعه فراهم است و ملت ایران بارها امتحان خود را به خوبی پس داده اند.

حساس ترین انتخابات در پیش است

وی با اشاره به شعار « خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است» گفت: این شعار امروز در همه جهان حتی کشورهای آفریقایی طنین انداز شده و مردم ایران هم ولایت مداری خود را نشان داده اند اما تعدد کاندیداها موجب تفرقه خواهد شد.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر انتخاب رئیس جمهوری ولایت مدار و متعهد بیان داشت: رئیس دولت باید از هر نظر قدرتمند باشد زیرا هیچ دوره ای مانند انتخابات یازدهم ریاست جمهوری حساس نبوده است.