به گزارش پارس به نقل از فارس، مقامات ایالت « تگزاس» در اقدامی، اواخر شب گذشته به وقت محلی، « رانی تردگیل» ، مرد سیاهپوست ۴۰ ساله را با استفاده از تزریق مواد سمی در « هانتسویل» اعدام کردند.

این اقدام درست کمتر از دو ساعت پس از آن صورت گرفت که دیوان عالی آمریکا درخواست استیناف وی که روز آخر مطرح شده بود را رد کرد.

بر اساس این گزارش، حدود ساعت ۱۸: ۳۹ به وقت محلی سه شنبه، درست ۲۵ دقیقه پس از تزریق مواد سمی، تردگیل جان خود را از دست داد.

گزارش های رسیده حاکی از آن است که این سومین اعدامی است که در سال جاری میلادی در تگزاس به وقوع می پیوندد و هشتمین اعدامی محسوب می شود که در سراسر آمریکا در سال جاری رخ داده است.

وکیل مدافعان تردگیل اعتراض کردند که جلسه دادگاه وی باید مورد تجدید نظر قرار می گرفت زیرا در دادگاه قتل ۲۰۰۲ که برای او برگزار شده بود، حق زیادی برای قائل نشدند.

مقامات ایالت تگزاس، این مرد سیاهپوست را به قتل یک دختر ۱۷ ساله در سال ۲۰۰۱ متهم کرده اند و وکلای تردگیل بر این باورند در صورتیکه اگر حقوق قانونی موکل آنها رعایت می شد، هم اکنون اعدام نشده بود.

به گزارش فاکس نیوز، دستکم ۱۰ نفر از زندانیان تگزاس در انتظار اعدام در ماههای آتی هستند که یکی از همین افراد هفته آینده اعدام می شود.