به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمد شریعمتداری از داوطلبین احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در نشستی خبری، در پاسخ به پرسشی درباره دیدارهای اخیر وی با هاشمی رفسنجانی و خاتمی، اظهار کرد: در این مذاکرات اعلام کرده ام که کارت من برای کناره گیری روی میز است.

وی با بیان این که این مذاکرات بیشتر جنبه همگرایی دارد، افزود: انتخابات فرآیندی فرهنگی است که نتایج سیاسی گسترده ای در بر دارد و من معتقدم حرکت های مثبت در جهت ایجاد همگرایی اساسا خود، کار خوبی است، فارغ از نتیجه آن. جهت گیری در مذاکرات بیشتر در جهت وفاق بوده است. رقابت های سیاسی گاه در کشور ما خشن می شود که باید از آن جلوگیری شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره ائتلاف وی با محمدرضا عارف و حسن روحانی گفت: در عرصه انتخابات کثرت کاندیداها از جنبه ای مثبت است، اما از سوی دیگر به دلیل شکسته شدن آرای مردم و جنبه قومیت پیدا کردن اثرات منفی بسیاری دارد، عقلانیت سیاسی به همگرایی حکم می کند، اما بحث های مطرح شده درباره ائتلاف من با کسانی که نام برده اید، گمانه زنی است و واقعیتی هنوز پشت آن نیست.

وزیر بازرگانی دولت اصلاحات در پاسخ به پرسشی در مورد هدفمندی یارانه ها و اجرای فاز دوم آن در دولت احتمالی خود نیز گفت: پاگذاشتن در اجرای هدفمندی یارانه ها اقدام شجاعانه ای بود، اما نقش آن در عدم اتکاء به قانون در اجرای آن است. من معتقدم توقف هدفمندی خطایی بزرگ است.

وی درباره اثرات تحریم ها نیز اظهار کرد: تحریم ها قطعاتاثیرگذار بوده است، اما عدم اعمال سیاست های مدیریتی صحیح سرعت و شدت آن را مضاعف کرده است، حال آن که می شد با اتخاذ تصمیمات مدیریتی درست اثرات آن را کم کرد.

شریعتمداری در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره سند چشم انداز اظهار کرد: ما باید با ملت صادق باشیم. سند چشم انداز یک میثاق ارزشمند است که با کارهای کارشناسی عمیق پیشنهاد شده است و به تایید رهبری نیز رسیده است، باید در جهت اجرای آن گام برمی داشتیم، اما متاسفانه آن را درست تعقیب نکردیم و گاه سند چشم انداز در طاقچه دولت خاک می خورد.

شریعتمداری در پاسخ به پرسش دیگری در مورد نقاط ضعف و قوت دولت گفت: من منکر کارهای خوب دولت نیستم، من منتقد کسانی هستم که همه چیز را منفی جلوه می دهند، مگر می شود بگوییم دولتی که منتخب مردم بوده است همه اقداماتش منفی بوده است، این دولت خدماتی داشته که قابل تحسین و تقدیر است، اما انتقادات زیادی هم به آن وارد است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری نیز اظهار کرد: این که می گویند مهمترین برگ برنده من انتساب به اصلاح طلبان است و این که آقایان خاتمی، موسوی خوینی ها، عبدالله نوری که هیات رهبری سه نفره ی اصلاح طلبان را برعهده دارند، من از چنین چیزی بی اطلاع هستم و فکر نمی کنم چنین چیزی وجود داشته باشد، علیرغم این که هر یک از این بزرگواران جایگاهی دارند. در انتخاباتی که احمدی نژاد رییس جمهور شد، همین سران بودند که تصمیم گرفتند، با ۵ نفر وارد انتخابات شوند و اینگونه آرا شکسته شد، امیدوارم که به جمع بندی های معقولی این بار برسند.

شریعتمداری در پایان اظهارات خود بر ضرورت اعتدال گرایی در انجام کارها و اتخاذ تصمیمات صحیح تاکید کرد.