به گزارش پارس به نقل از فارس، « امین حطیط» سرتیپ بازنشسته لبنان و کارشناس مسائل راهبردی منطقه گفت: طی ۲ هفته گذشته نیروهای ارتش سوریه حملاتی علیه تروریست ها داشتند.

وی افزود: موفقیت های نیروهای دولتی سوریه فراتر از انتظار بود و تعدادی از گروه های تروریستی در دمشق، حمص و حومه این شهر متلاشی شدند.

این کارشناس مسائل منطقه ابراز داشت که گروه های مسلح پس از این شکست ها، درگیری های جدیدی را آغاز کردند تا حمایت قدرت های بین المللی را جذب کنند و پرونده سوریه را با وارد کردن لبنان به بحران دوباره در شورای امنیت مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه تروریست ها روستاهای شیعه نشین در مرز سوریه و بخشی از خاک لبنان را هدف حملات خود قرار می دهند، تاکید کرد که افراد مسلح با آتش انتقام و کینه خاک لبنان را هدف قرار می دهند.

امین حطیط با رد ادعاهای مطرح شده توسط رسانه هایی که از تروریست ها حمایت می کنند، افزود: حزب الله به عنوان یک سازمان در جنگ سوریه دخالت ندارد.

وی با بیان اینکه" دفاع اهالی روستاهای شیعه نشین در مرز سوریه با لبنان ارتباطی به حزب الله ندارد" ، تاکید کرد که این روستاها به طور دائم از طرف نیروهای تکفیری مورد حمله قرار می گیرد.

این ژنرال بازنشسته ارتش لبنان در ادامه گفت: کسی که از سرایت بحران سوریه به لبنان سود می برد، گروه های مسلح هستند چون آنها می خواهند با برهم زدن فضای لبنان نیروهای جنگی جدیدی خارجی بیشتری به جنگ سوریه وارد کنند.

وی با اشاره به ماهیت آشوب طلب گروه تروریستی القاعده ابراز داشت: القاعده همیشه در شرایط آشوب اقدام می کند و آنها به دنبال کشاندن بحران به لبنان هستند تا نیروهایشان راحت به سوریه وارد شوند.

امین حطیط تاکید کرد که اهداف و برنامه های مجرمانه ای که گروه های مسلح در سوریه مدنظر داشتند، شکست خورد و دولت سوریه به طور مستمر در حال پیش روی در مقابل تروریست ها است تا امنیت خود را تثبیت کند.

وی با بیان اینکه دستور بشار اسد رئیس جمهور سوریه در عفو عمومی نشان موقعیت بالاتر دمشق در مقابل تروریست هاست ابراز داشت که این مسئله نشانه پیروزی است.

این کارشناس مسائل راهبری اظهار داشت که طرفی که قدرت دارد می تواند عفو کند بدون اینکه وحشتی از تروریست ها داشته باشد.

وی در پایان گفت: تروریست ها در سوریه در مراحل آخر هستند و سوری ها بر آنها پیروز می شوند ولی ما باید بین پیروزی های استراتژیک و کامل شدن امنیت در سوریه تفاوت قائل شویم.