به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دیوید روتکوپف، تحلیلگر آمریکایی در تحلیل خود در نشریه فارن پالیسی با این عنوان که" چه کسی از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای آمریکا خطرناکتر است؟ " ، نوشته است: « ما باید به آرامی واکنش نشان دهیم. نباید اجازه دهیم چنین تهدیدهای قریب الوقوعی علیه زندگی مردم بر افکار و تفکراتمان سایه بیفکند. این مرد دیوانه باید متوقف شود و هیچ چیز نمی تواند تاییدی باشد بر اصل عجیب و شگفت آور تهدیدهایی که این مرد اعلام کرده است. این فرد، همان کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی است که هم آمریکایی ها را تهدید کرده، هم منافع کشور را زیر پا گذاشته و به آنها بی اعتنایی کرده و هم با سبک و شیوه عجیب زندگی، جهان را مبهوت و گیج کرده است.

با تمام این احوال، کیم جونگ اون جوان، میچ مک کانل، سناتور جمهوری خواه آمریکا که حامی جنگ عراق بود و هم اکنون حامی سرسخت استفاده از سلاح در آمریکاست، نیست. چون رهبر جوان کره شمالی حتی با تسلیحات اتمی خود به سختی و احتمالا به آمریکا حمله می کند چرا که از واکنش سریع واشنگتن که باعث از میان رفتن دولتش می شود، آگاه است. آنچه که مشخص است این است که این دیکتاتور کوچولوی چاق زندگی خود را بسیار دوست دارد و نمی خواهد با گرفتن جان حتی یک آمریکایی آن را از دست بدهد اما میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنای آمریکا با تعهد خود مبنی بر اینکه هر طرحی برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا را مسدود خواهد کرد، نشان داده که جنگ و کشتار در خیابان های آمریکا ادامه خواهد یافت.

اجازه بدهید این تهدیدها را از بالا و با نگاهی عمیق تر بررسی کنیم؛ تعداد افرادی که در هر ۱۵ ماه جان خود را از دست می دهند، از جنگ کره بیشتر است. افراد بیشتری هر روزه در جریان جرم و جنایات های روزانه و با استفاده از سلاح گرم جان خود را از دست می دهند که تعداد آنها از تعداد افرادی که روزانه در جریان جنگ ویتنام کشته شدند، بیشتر است. شاید به همین دلیل است که نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می دهد در حالی که تنها ۵۵ درصد آمریکایی ها تمایل دارند به کره جنوبی کمک شود، ۹۰ درصد فکر می کنند دولت باراک اوباما، ریاست جمهوری کشورشان باید شرایط را برای خرید سلاح در ایالات متحده سخت تر کند.

در حالی که رسانه های خبری آمریکا در انتشار سخنان و اظهارات تهدیدآمیز کیم جونگ اون نقش پررنگی را ایفا می کنند اما عملکردشان درخصوص نشان دادن تراژدی تیراندازی در نیوتاون ایالت کنتیکت و چند مورد دیگر آنچنان که باید پررنگ نبوده است.

به طور حتم باید به این مساله اشاره کرد که تهدید ناشی از حمل سلاح در آمریکا بدون هیچ شک و تردیدی بیشتر از تهدید کره شمالی است؛ به طوری که از سال ۲۰۰۰ میلادی تعداد آمریکایی های جان باخته با استفاده از سلاح گرم از تعداد آمریکایی های کشته شده در جنگ جهانی دوم بیشتر بوده است.

این تنها مساله امنیت عمومی نیست بلکه مساله امنیت ملی تلقی می شود. سیاستمداران آمریکا از حقه ها و ترفندهای قانونی برای حمایت از گروه هایی چون انجمن ملی حمل سلاح آمریکا استفاده می کنند. این گروه در سال گذشته میلادی مبلغ سه میلیون دلار برای لابی گری در زمینه سلاح هزینه کرد. این سیاستمداران نه تنها به حمایت از حقوق آمریکایی ها نمی پردازند بلکه در روشی کاملا واضح، حقوق آنها را نقض می کنند.

هم اکنون حل این مساله بر دوش رهبری دموکرات سنای آمریکاست. " هری رید" ، رهبر اکثریت سنا اعلام کرده که انجام اصلاحات بازدارنده امکان پذیر است. حال زمان اوست که آنچه را که باید، انجام دهد و در این راه قدم بردارد. این سناتور باید همانطور که ارتش آمریکا در مقابل اقدامات تحریک آمیز کره شمالی واکنش نشان داده عمل کند و اقدامات سناتور اقلیت سنای آمریکا را با انجام اصلاحات بازدارنده پاسخ دهد.

در آخر اجازه دهید این گونه مطلب خود را به نهایت برسانم؛ همان کارشکنان کنگره که مانع اصلاحات مشترک درخصوص قانون حمل سلاح شدند، همان افراد هم به مسدود کردن کاهش بودجه دفاعی آمریکا و حل مسائل مربوط به مشکلات مالی این کشور دست زده اند. این اقدامات باعث تضعیف کشور و کاهش توانایی آمریکا در واکنش نشان دادن به تهدیدهای خارجی در آینده می شود. این امر برای افرادی که نگران امنیت ملی آمریکا هستند باید به وضوح مشخص باشد که آمریکایی ها باید از هم وطنان عوام فریب خود در کشور که به آنها رای داده اند، بیشتر از هر شخص دیگری در هراس باشند. »