به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات شهر « بوستون» اعلام کردند، بمب هایی که در خط پایان ماراتن « بوستون» منفجر شد، احتمالاً سنگین بوده است و در کیسه های نایلونی تیره رنگ به محل حادثه آورده شده است و این بمب ها از زودپزهایی بیرون زده بود که پر از ساچمه و میخ شده بودند تا این انفجار مرگبارتر شود.

روز دوشنبه دو انفجار در نزدیکی خط پایان مسابقات ماراتون شهر « بوستون» به وقوع پیوست که ۳ نفر از جمله یک کودک ۸ ساله کشته و ۱۷۶ نفر دیگر مجروح شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است و بسیاری از آنها نیز دچار نقص عضو شدند.

« باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا قرار است روز پنجشنبه هفته جاری به بوستون سفر کند و روز سه شنبه این بمب گذاری ها را یک اقدام تروریستی خواند.

« ریچارد دلوریه» مأمور ویژه لیس فدرال آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: تکه هایی از نایلون، قطعات بلبرینگ و میخ در صحنه انفجار پیدا شده که احتمالاً در یک زودپز جاسازی شده بودند.

به گفته این مامور اف بی آی، این مدارک به آزمایشگاه پلیس فدرال در « کوانیکو» ویرجینیا فرستاده شده تا متخصصان وسیله انفجاری را بازسازی کنند و از محتویات و اجزاء آن باخبر شوند.

شهرهای مختلف در سراسر آمریکا در هشدار کامل قرار دارند و در نیویورک یک گروه تحقیقاتی و متخصص خنثی بمب در آماده باش هستند و ترمینال مرکزی فرودگاه « لا گاردیا» به دنبال مشاهده یک بسته مشکوک تخلیه شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از یک منبع نزدیک به تحقیقات پلیس نقل کرده مواد منفجره همراه با تکه های فلز، میخ و بلبرینگ در یک زودپز با گنجایش هفت لیتر جاسازی شده بوده است.

بر اساس این گزارش بمب ها را در کیف های سیاه رنگی روی زمین گذاشته بودند.