به گزارش پارس، فارس به نقل از شبکه خبری « یورونیوز» ، یونان سعی دارد به هر شکل ممکن و با اصلاح ساختار اقتصادی این کشور، به تعادل بودجه ای در سال ۲۰۱۳ برسد تا به آخرین بخش از کمکهای مالی اتحادیه اروپا دست یابد.

اعضای تروئیکا که شامل نمایندگان بانک مرکزی اروپا، صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا هستند اعلام کرده اند که در صورتی وام ۲/۸ میلیارد یورویی را به این کشور اعطا خواهند کرد که آتن به حذف هزاران شغل در بخش خدمات عمومی بپردازد. اما این کار هزینه هایی برای یونان به همراه دارد چرا که در این صورت، دولت یونان باید پاسخگوی هزاران نفر از کارکنان خود باشد.

پس از ۲ هفته مذاکره، اعضای تروئیکا با دولت یونان، وزیر دارایی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: « در حال حاضر با توافق اولیه ای که بوجود آمده می توان به دست یابی به این وام جدید خوشبین بود اما هنوز کار تمام نشده است و تا زمان ورود دوباره یونان به بازارهای مالی راه سختی در پیش است. »

این خبر باعث اعتراض سندیکاهای کارگری شد چرا که آنها با برنامه های ریاضت اقتصادی مخالفند. نمایندگان سندیکاهای کارگری اعلام کردند که دولت با تصمیمات اخیرش علیه آنها اعلان جنگ کرده است و باید راهی پیدا کنند تا در کنار یکدیگر بجنگند و در این جنگ برنده شوند.

هم اکنون ۲۷ درصد جمعیت فعال یونان بیکار هستند و این کشور ششمین سال بحرانی خود را پشت سر می گذارد. مردم یونان می گویند به اندازه کافی در شرایط ریاضت اقتصادی بوده اند.