به گزارش  پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، « پاتریک ونترل» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با زیر سؤال بردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به خبرنگاران گفت: درک و فهم این مسئله که شورای ملی انتخابات، رئیس جمهور نیکلاس مادورو را قبل از تکمیل شمارش کامل آراء بعنوان رئیس جمهور اعلام کرد، بسیار سخت است.

وی ادامه داد: آنها هیچ توضیحی درباره اتخاذ چنین تصمیم عجولانه ای ارائه نکردند و آمریکا آمادگی ندارد مادورو را به عنوان پیروز این انتخابات به رسمیت بشناسد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که آمریکا از حق برگزاری تظاهرات آرام حمایت می کند اما هرگونه خشونت را که به کشته شدن دستکم ۷ نفر در ونزوئلا منتهی شد، محکوم می کند.

ونترل اینگونه ادامه داد: خشونت جایی در فرایند انتخابات دموکراتیک ندارد بنابراین ما در مطرح کردن تقاضا از تمامی مردم ونزوئلا برای دوری کردن از خشونت در این برهه از زمان به دیگران می پیوندیم.

آمریکا که برای سال ها رابطه نه چندان خوبی با ونزوئلا داشته و از نتیجه انتخابات راضی نبوده است، پیشتر خواستار بازشماری نتایج انتخابات این کشور شده بود.

« انریکه کاپریلس» رقیب و مخالف « نیکلاس مادورو» ، پیروز انتخابات ریاست جمهور ونزوئلا، شکست خود در انتخابات روز یکشنبه ونزوئلا را نپذیرفت و خواستار بازشماری آراء شد.

ستاد انتخابات ملی مادورو از چنین درخواستی خودداری کرد و تظاهرات گسترده ای در دو روز اخیر در « کاراکاس» پایتخت ونزوئلا به راه افتاده است که بنا بر آخرین گزارش ها دستکم ۷ نفر در آن کشته و بیش از ۱۶۰ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.