به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه « سی ان ان» ، با بالا گرفتن تنش ها در نتیجه اعتراضات هواداران « انریکه کاپریلس» رقیب « نیکلاس مادورو» به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا که مادورو در آن پیروز شد، حامیان دو طرف مواد آتش زا منفجر کردند و شب گذشته غوغای زیادی در « کاراکاس» برپا کردند.

حامیان کاپریلس برای نشان دادن اعتراضات خود به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا که روز یکشنبه برگزار شد و امتناع مقامات ستاد انتخاباتی این کشور در بازشماری آرا، بر ظرف و تابه ها ضربه وارد می کردند و صدا درمی آوردند و این در حالی بود که طرفداران مادورو که در انتخابات پیروز شده است، برای جشن گرفتن پیروزی مادورو آتش روشن کرده بودند و با صدای بلند خوشحالی می کردند.

مادورو، معاون « هوگو چاوز» ، رئیس جمهور متوفی ونزوئلا، قرار است روز جمعه هفته جاری به عنوان رئیس جمهور جدید کشورش سوگند یاد کند.

دادستان ارشد ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد که دستکم ۷ نفر در خشونت های بعد از انتخابات ونزوئلا کشته شدند و بیش از ۶۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خبرگزاری دولتی « ای وی ان» ونزوئلا گزارش کرد که مقامات این کشور ۱۳۵ نفر را در ارتباط با خشونت های سیاسی دستگیر کرده اند.

این خبرگزاری دولتی، مرگ این افراد را مرتبط با اعتراضات مخالفان دانست و گفت که قربانیان، همگی از طرفداران مادورو بودند و کلینیک های دولتی، مراکز توزیع غذا، یک بانک و یک پیش دبستانی، هدف این خشونت ها قرار گرفت.

نیکلاس مادورو موفق شد با کسب ۵۰.۸ درصد از آراء انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا رقیب خود به نام کاپریلس را که ۴۹ درصد آراء را کسب کرد، شکست دهد و بعنوان رئیس جمهور ونزوئلا برای یک دوره ۶ ساله به کشورش خدمت کند.

به دنبال اعلام نتایج انتخابات، کاپریلس و مادورو آشکارا از حامیان خود درخواست کردند در صلح و آرامش باقی بمانند و هر کدام از آنها طرفین را به تحریک خشونت متهم کردند.