به گزارش پارس به نقل از فارس، عباسعلی اسدی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک هم اندیشی و هماهنگی عوامل اجرایی و هیئت های نظارت بر انتخابات استان در تبریز، با تاکید بر رعایت تمام قوانین انتخاباتی، اظهار کرد: عامل اصلی سربلندی نظام جمهوری اسلامی در تمام انتخابات های گذشته، پای بندی به قانون بوده که توانسته توطئه های دشمنان را خنثی کند.

وی تصریح کرد: همه عوامل اجرایی و نظارت در استان با هماهنگی و همدلی کامل، برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم در چارچوب قانون آماده اند.

اسدی در ادامه با اشاره به نقشه های دشمنان در آستانه انتخابات، خاطرنشان کرد: توجه دشمنان به بحث انتخابات و تلاش برای زیرسئوال بردن سلامت و امنیت انتخابات از طریق ایجاد آشوب و فتنه به دلیل ناامیدی آنها از گزینه های نظامی و تهدید و تحریم علیه ملت ایران است.

اسدی افزود: دشمنان انقلاب در جریان فتنه ۸۸ ثابت کردند که حضور حداکثری و آگاهانه مردم ایران در صحنه برای آنها غیرقابل تحمل است و به همین دلیل در انتخابات پیش رو هم به دنبال ایجاد اغتشاش و مخدوش کردن حضور مردم هستند.

وی، تقویت پایگاه مردمی نظام، تقویت موضع نظام در عرصه های بین المللی، تقویت موضع دوستداران انقلاب اسلامی و تقویت روند بیداری اسلامی را از نتایج حضور پرشور مردم در انتخابات آینده دانست و اظهار داشت: برخلاف تلاش دشمنان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات، ملت ایران در همه بزنگاه ها حاضر شده و ثابت کرده است که نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردمی و متکی به اراده مردم است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به موادی از قانون انتخابات شوراها، بر رعایت دقیق زمان بندی فرایندهای انتخاباتی تاکید کرد و گفت: باید دقت کنیم که در تمام مراحل انتخابات، قوانین و مقررات به طور کامل اجرا شده و در مسیر خلق این حماسه سیاسی ذره ای به گناه آلوده نشویم.

شهروز افخمی با بیان این که برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها کار بسیار بزرگی است، خطاب به عوامل هیأت های نظارت افزود: باید تمام امکانات برای جوابگویی به نیازهای این کار بزرگ متمرکز شود و در این راستا باید سختی این کار را درک کرده و کمبودها را تحمل کنیم.