به گزارش پارس به نقل از مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع و دانشجویان تربیت معلم اراک، گفت: پول نفت و گاز کشور قطر در کوبیدن اسلام و مسلمانان خرج می شود، آیا لازم نیست وزارت دفاع ما نهیبی به آنان بزند؟

وی با اشاره به این که در ایام نوروز سایت های اینترنتی را بررسی می کردم، تصریح کرد: امیر قطر جلسه ای را ترتیب داده بود و تمام سران عرب نیز در این جلسه حضور داشتند، در این جلسه تصمیم گرفته شد تمام سفرای ایران را از ۱۶ کشور عربی بیرون کنند و سفرای خود را هم از ایران فرابخوانند و معتقد بودند تا حکومت ایران برقرار است منطقه آرامش نخواهد داشت.

استاد برجسته حوزه گفت: دشمن بیداری اسلامی را استحاله کرده و مسیر را برگردانده است و ایران هراسی و شیعه هراسی را در منطقه و جهان ترویج می کند.

رهبری در اسلام در امتداد نبوت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: جریان غدیر خم به مسئله رهبری مربوط می شود که یک مسئله مهم است، چرا که رهبری در اسلام در امتداد نبوت است، دین اسلام در غدیر خم به حد کمال رسید و در این روز به عنوان دین رسمی معرفی شد.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که تمام جریان ها در بعد از غدیر خم به مسئله رهبری در اسلام بازمیگردد، عنوان کرد: رژیم سلطنتی در اسلام مشروع نیست، بلکه حکومت در دست امامت است اما با انحرافی که در حکومت اسلامی بوجود آوردند مسلمانان دچار انحطاط و انحراف شدند.

وی ادامه داد: در رأس حکومت اسلام پیامبر (ص) و یا امام (ع) قرار دارند و در دوران غیبت امام عصر (عج) نیز یک فقیه جامع الشرایط در رأس حکومت اسلامی قرار می گیرد که امروز این وظیفه بر عهده آیت الله العظمی خامنه ای است.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به جریان سقیفه تصریح کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام چند نفر رهبری حکومت اسلامی را در دست گرفتند و حق حکومت را از امیرالمومنین (ع) سلب کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله نوری همدانی افزود: آنها با شخص دیگری غیراز امیرالمومنین (ع) بیعت کردند اما حضرت زهرا (س) در این زمان درس مهمی به ما دادند و آن درش این بود که اگر در مملکت انحراف بوجود آمد ساکت ننشینیم و حتی با دادن جان در مقابل آن انحراف ایستادگی کنیم.