به گزارش پارس به نقل از فارس، در حالی که قرار است روز چهارشنبه مراسم تدفین « مارگارت تاچر» نخست وزیر سابق بریتانیا برگزار شود، روز دوشنبه تمرین این مراسم انجام شد.

نحوه برگزاری و هزینه های این مراسم مورد مناقشه موافقان و مخالفان تاچر قرار گرفته است. بنا به یک نظر سنجی بیش از شصت درصد مردم بریتانیا به دلیل بحران اقتصادی کشور مخالف برگزاری مراسمی پر هزینه اند.

یک افسر تشریفات ویژه مراسم تدفین مارگارت تاچر گفت: « ما طی مسیر مربوط به مراسم را برای هر نوع آمادگی لازم تمرین می کنیم و زمان بندی مراسم یکی از مهمترین هاست. همچنین آشنا شدن کامل نیروها با وظایفشان، که شامل سربازان، ملوانان و کادر نیروی هوایی است. ”

روز شنبه در میدان ترافالگار در مرکز لندن صدها تن از مخالفان سیاست های بانوی آهنین انگلیس گردهم آمدند و از درگذشت او ابراز شادمانی کردند. سیاست های مالیاتی مارگارت تاچر و بیکار شدن گروه وسیعی از کارگران، دلیل بیشترین مخالفت ها علیه او در دوران زمامداریش بود.

فهرست مهمانان مراسم تدفین، به ویژه آنها که دعوت شده یا نشده اند و آنها که می آیند یا نمی آیند نیز از مسائل مورد مناقشه مخالفان و موافقان تاچر است.