به گزارش پارس ، به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در صحن علنی نوبت بعدازظهر امروز، پیش از رای گیری در مورد کلیات لایحه بودجه ۹۲ ضمن قدردانی از نمایندگان و مخالفین و موافقین رد کلیات و همچنین نماینده دولت برای ارائه توضیحاتش به چند نکته در مورد جلسه علنی اشاره کرد.

وی افزود: صحبت های مخالفین، موافقین و سایر نمایندگان نشان دهنده دغدغه نمایندگان برای بهبود کارهای کشور در اسرع وقت است. به طوری که حتی کسانی که مخالف لایحه صحبت کردند، نگرانی در این رابطه داشتند. طبیعتا این موارد باید مورد توجه دولت و تلفیق قرار گیرد و اصلاحاتی در لایحه ایجاد شود.

رییس قوه مقننه به قرائت شعر عثمانی در صحن علنی اشاره و اظهار کرد: آن شعری که در مجلس خوانده شد، مناسب نبود و نباید آن شعر خوانده می شد. حق هم نبود بهتر است فضای مجلس را کارشناسی کنیم.

لاریجانی افزود: البته فضای مجلس، فضای آزادی بیان است. نظرات آقایان محترم است و آنها می توانند آزادانه نظر دهند اما باید خودمان توجه کنیم که ما برای آنکه مصالح کشور به خصوص مشکلات کنونی با دقت بررسی و حل شود، مامور هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نکته دیگر راجع به موضوع هدفمندی یارانه ها و نظر رهبری است که در جلسه امروز مطرح شد. آنقدر که اطلاع دقیق دارم، این موضوع را ایشان به یک کارشناسی محول کردند که در مجلس و دولت انجام می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این بدان معناست که نمایندگان در کمیسیون تلفیق این موضوع را طبق مجموعه مختصات و نیازهای کشور بررسی کنید و هر تصمیمی که بگیرید، همان متناسب شرایط کشور است که ایشان با این رای موافق هستند و نظر خاصی در این زمینه فی الحال ندارند و اطمینان دارند که شما در مجلس کار کارشناسی خواهید کرد و طبق مصالح کشور تصمیم خواهید گرفت.

وی در جمع بندی گفت: فکر می کنم نکاتی که نمایندگان گفتند، نکات قابل توجهی بود که با رویکرد حل مشکلات در کمیسیون تلفیق، آقای مصباحی مقدم و سایر اعضای کمیسیون تلفیق باید این نکات را به دقت مورد توجه قرار دهند تا دغدغه های دوستانی که مخالف لایحه بودند، مرتفع شود.

  لاریجانی در این هنگام از نمایندگان خواست، تا رای خود را نسبت به کلیات لایحه بودجه ۹۲ اعلام کنند که نمایندگان نیز با تصویب کلیات موافقت کردند.